Közösségi marketing a szállás marketingben

Az utazásokkal kapcsolatos döntésekben egyre fontosabb szerepe van a közösségi médiának. Az ismerőseink megosztásai Facebookon és Instagramon inspirálnak, ötletet adnak, az influencerek videói új helyekkel ismertethetnek meg, a szálláshelyek, utazási irodák ajánlatai pedig segítenek a választásban és a döntésben.

Nem véletlen, hogy a szálláshelyeknek és az utazásszervezőknek is kihagyhataltan az, hogy jelen legyenek a különnöző közösségi média platformokon.

De természetesen mindegyiket máshogy érdemes használni, főleg, miután hatalmas átalakukláson mennek át a felületek. Nézzük, melyik platform, hogyan tudja segíteni akár az utazásszervezők, akár a szállásadók marketingjét!

Facebook

A legnagyobb közösségi platformot szinte minden aktív internetező használja, de eltérő módon, eltérő intenzitással. Ráadásul a szokások változnak, a személyes megosztások egyre inkább háttérbe kerülnek, a hírfogyasztás és a csoportok szerepe viszont erősödik. A Facebook egyre inkább egy bulvár újság, egy telefonkönyv és egy networking parti szerelemgyerekére kezd hasonlítani.
Ez pedig elég erős összetétel ahhoz, hogy sokan továbbra is rengeteg időt töltsenek el itt, és elég fontos ahhoz, hogy az utazéásszervező, illetve a szállásadó cégek aktívan kommunikáljanak itt.

Mi kell az aktív kommunikációhoz? A tartalomgyártás mesterfokon cikkben remekül összeszedték kollégáim:

  • Élerszerű, valós tartalom
  • Felhasználói tartalmak újramegosztása
  • Vizualitás
  • Edukáció
  • Ajánlások
  • Influencerek

Érdemes elolvasni a részleteket az eredeti cikkben!

Instagram

Ezen a platformon mások a hangsúlyok. Ha valahol, itt különösen fontos a személyes élmények megosztása, ráadásul ezeket nagyon gyakran maguk a felhasználók kötik ösze helyszínekkel vagy márkákkal hashtag-ek és bejelentkezések segítségével. Ez pedig igazán könnyűvé teszi, hogy a vendégek által publikált fotókat és videókat felhasználjuk. De az Instagramnak a közvetlen értékesítésben is egyre nagyobb szerepe van. A shoping cimkék már mindenkinek elérhetők, így a posztjainkban és a sztorikban is közvetlen hivatkozást tudunk rakni a termékekre, illetve a szolgáltatásokra.

Az IG TV segítségével pedig könnyen oszthatunk meg olyan mobilra otpimalizált videókat, amik segítenek bemutatni magunkat a potenciális vendégeknek.

Chatbotok

Az automatizált chatbotok természetes kigeészítői az online világnak, hiszen a weboldalunkon és Facebook oldalunkon is könnyen tudják előkészíteni, kiegészíteni az értékesítő vagy éppen az ügyfélszolgálatos munkatársaink feladatait.

Az, hogy milyen lehetőségek vannak a chatbotokban remekül mutatja be ez a cikk több példán keresztül is az RG Stúdió blogjában.

YouTube

A YouTube még mindig a második legnagyobb kereső, ahol sokan órákat töltenek el naponta miközben szórakoztató, zenei, vagy éppen tanulással kapcsolatos videókat néznek.

A fiatalabb korcsoportoknál a YouTube már gyakorlatilag átvette a tévé helyét, és a hagyományos televítiós csatornák utazási műsorai helyett Influencerek utazási videóit nézik a felhasználók szívesen.

Ezen a felületen a megoldás egyik része tehát ez: szórakoztató videókat kell készíteni az utazási kínálatról, a szálláshelyről és a programokról. De nem szabad elfelejteni, hogy a YouTube kiváló reklámfelület is. Bár sokan szídják a platofrm különböző letilthatatlan és átugorhatatlan hirdetéseit, azok mégis hatékonyan tudják támogatni a marketinget, érdemes kihasználni a bennük rejlő erőt is.

A közösségi médiában rengeteg megoldás van, ami a szállásadóknak és az utazásszervezőknek egyaránt fontos. Érdemes minél többet kihasználni ezek közül, mert azzal érhetjük el a legtöbb sikert.