Bár úgy tűnik, mostanában ritkábban változik a Facebook hirdetési rendszere, nagyon sok olyan újdonságot vezettek be az elmúlt időszakban, ami javíthat, vagy éppen ronthat az eredményeinken 2019-ben.
Éppen ezért összegyűjtöttem a legfontosabbakat, főleg azért, mert nagyon sok olyan van, amit már tudunk használni egy ideje, eredményeket is hoznak, még is azt látjuk, hogy kevés hirdető használja ki a bennük rejlő lehetőségeket.
(Természetesen mindegyikről lesz szó gyakorlatban a következő Haladó Facebook hirdetési tréningünkön.)
1.Költségkeret optimalizálás kampány szinten
Ezt a funkciót már régóta tudjuk használni, de hamarosan kötelező elem lesz, így érdemes rá felkészülni. Itt találsz róla részletes információt.
2. Kép arány változás
A forgalomterelő hirdetésekben már négyzetes fotókat is használhatunk, amivel nagyobb helyet szakíthatunk ki a mobil képernyőből. Ha nem tetted, érdemes kipróbálni, itt találsz részleteket.
3. Visszatérőben a dinamikus elhelyezés paraméterek
Egyre több hirdetési fiókunkban tudunk használni dinamikus hirdetési paramétereket amivel követni tudjuk a különböző elhelyezések teljesítményét. Hasznos funkció, ha a Te hirdetési fiókodban is elérhető, ne hagyd ki! Itt találsz részleteket.
4. Facebook galéria hirdetések Instagram sztoriban
A linkgalériaként létrehozott forgalomterelő hirdetések meg fognak jelenni Instagram sztorikban is. (Most nem az Instagram sztorira optimalizált galéria hirdetésre gondolok.) A formátum neve: Manuális galéria Instagram sztoriban.
Viszont a kezelése felhasználói oldalról nem lesz olyan nyilvánvaló, így mindenképpen érdemes tesztelni.
5. Érdeklődőkeresési űrlap Instant élményben
A korábban Canvas hirdetés, majd Teljesképernyős élmény néven futó Instant élmények új komponenssel bővültek: már űrlappal is ki tudjuk egészíteni őket. Így könnyebben tudunk adatokat gyűjteni ezzel az élménygazdag megoldással.
6. Transzparensebb célközönség kezelés
A GDPR bevezetése, és a Cambridge Analytica botrány óta egyre több olyan eszközt vezetett be a Facebook, ami a felhasználók számára egyértelműbbé teszi, mi történik az adataikkal. Az adatbázis alapú egyéni célközönségek sokáig a szürkezónában voltak, de ma már tiszta szabályokat kell követni a hirdetőknek, amiket ráadásul a megcélzott felhasználók is könnyedén ellenőrizni tudnak. Ezt azzal biztosítja a Facebook, hogy az adatok feltöltésénél meg kell adni, ki a forrás. Erre akkor is figyelni kell, ha Te vagy az adatok tulajdonosa, és akkor is, ha ügynökségként használod őket.
7. Változó elhelyezések?
Több asztali Hirdetéskezelőből eltűnt a Facebook Sztori a választható elhelyezések közül, a mobil Hirdetések appban viszont megvan továbbra is, plusz megjelent a Csoportok is. Egyelőre ezzel még kevés tapasztalatunk van, de sok kérdést felvet ez a nyom. Szerintetek mi a terve vele a Facebooknak? 😉
8. Új videósablonok
Videókat több helyen létre tudunk már hozni, például a Hirdetéskezelőben, ami folyamatosan bővül újabb sablonokkal. Ami az érdekes megjelent már olyan lehetőség is, aminek nem több kép animálása a fő célja, hanem az eltérő méretarányok közötti problémák áthidalása. Vagyis fekvő, illetve négyzetes képet tudunk kiemelni nagyobb méretben.
Értelemszerűen fekvőt négyzetes, illetve álló formátumú vászonra, négyzetest pedig álló formátumra.
9. Egyéni célközönségek boost posztoknál
Egyre több hasznos funkció kerül bele a bejegyzéskiemelésbe. Lassan eléri azt a bonyolultságot, mint amint a Hirdetéskezelő tudott pár éve. 🙂
Néhány hete például elérhető lett, hogy a korábban létrehozott egyéni célközönségeinket közvetlenül tudjuk innen használni anélkül, hogy külön el kelljen menteni őket. Nem eget rengető, de hasznos újdonság azoknak, akik használják a bejegyzés kiemelést.
10. Üzenetküldés promóciója Instagramon
Kevesen tudják, de az Instagram appon belül is tudnak hirdetni az üzleti profilok. Eddig három különböző céllal hozhattunk létre hirdetéseket, nem olyan régen megjelent a negyedik is, ami az Instagramon belüli üzenetküldésre ösztönzi a felhasználókat.
Ez az apróság nem is csak hirdetés szempontból fontos. Érdekesebb talán, hogy ez már az Instagramon futó chatbotok előszele egyben, plusz az év végére datált Instagram, Messenger Whatsapp összekapcsolás miatt is figyelemre méltó.
Sok újdonság van tehát a Facebook hirdetéskezelő felületeiben a nap alatt, amiket érdemes figyelni és tesztelni, mert néha csak apróságokon múlik a siker. Lehet, hogy pont azokon, amikről fent olvastál.
… vagy azokon, amiket a Haladó Facebook hirdetési tréningen beszélünk végig. Gyere el, és pörgesd fel a Facebook hirdetéseid hatékonyságát!
Akkor is, ha azok Instagramon, vagy éppen Messengeren jelennek meg. 😉