Kötelező lesz a Kampányszintű költségkeret optimalizálás


Nagyjából egy éve vezette be a Facebook azt a lehetőséget, hogy a költségkeretet ne hirdetéssorozatonként, hanem kampány szinten kezeljük. Ezzel a jobban teljesítő hirdetéssorozatok automatikusan nagyobb büdzsét kapnak, így a költségünk hatékonyabban oszlik el, ahogy ez a következő ábrán látszik:

Költségkeret optimalizálás lehetőségek. Bal oldalon: manuálisan, hirdetéssorozat szinten. Jobb oldalon: automatikusan kampány szinten. Ábra forrása: Facebook

Eddig a Kampány szintű költségkeret optimalizálás (Campaign budget optimization) választható volt, 2019 szeptemberétől kötelező lesz.

Vagyis ősztől nem tudunk mást választani, mint azt, hogy kampány szinten állítjuk be a költségkeretet, hirdetéssorozat szinten csak korlátokat lesz lehetőségünk meghatározni.

Megadhatjuk például azt, hogy mennyit szeretnénk minimum elkölteni az adott hirdetéssorozatban, amit a Facebook megpróbál teljesíteni, és mennyi lehet a maximum, amit viszont nem fog túllépni a rendszer. A témáról persze részletesen lesz szó Haladó hirdetési tréningünkön is, de addig is íme pár szempont, amit érdemes figyelembe venni.

Mire készüljenek a hirdetők szeptembertől?

A kampánystruktúra amit eddig használtunk nagyon sokféle lehetett.
Több oka lehetett annak, hogy miért raktunk egy kampányba több hirdetéssorozatot. Nézzünk néhány esetet:

  1. A/B teszt, ahol kreatívot, célközönséget vagy pl. elhelyezést teszteltünk.

Ebben az esetben a kampányszintű költségkeret optimalizálás esetén ott a veszély, hogy valamelyik hirdetéssorozat túlnyeri magát, míg a többi nem kap elég megjelenést. Ilyen célra inkább az A/B teszteket érdemes használni.

Hirdetéssorozat szinten csak limitet adhatunk meg, de például a minimumot nem tudja garantálni a Facebook.

2. A vásárlás különböző szintjén található ügyfelek megszólítása eltérő üzenettel (ugyanazzal a kampánycéllal)

Ez tipikusan az az eset, amikor pl. egy kampányban szeretnénk elérni érdeklődés alapon a folyamat elején található embereket, és remarketinggel azokat, akik a weboldalunkon már jártak. Nyilván más eredményre számíthatunk náluk, akár kattintásról, akár konverzióról van szó, szintén nem érdemes őket összehasonlítani, ezért ezeket a hirdetéssorozatokat nem lesz érdemes egy kampányba rakni hosszútávon valószínűleg.

3. Bejegyzések kiemelésének automatizálása

Ha több bejegyzést hirdetünk rendszeresen, egymással párhuzamosan, akkor hatékony lehet az, ha a Facebook elosztja a költségkeretet automatikusan. Ha nem kiemelten fontos egyik sem, akkor az automatizálás leveheti a vállunkról a terhet.

4. Több termék hirdetésének automatizálása

Termékek vagy termékcsomagok hirdetéseinek az automatizálására is hasznos lehet az, ha a Facebook osztja be a költségkeretet, feltéve, ha egyik termékünk sem fontosabb a többinél.

5. Több kommunikációs érv hirdetésének automatizálása

Ha egy témát több oldalról közelítünk meg a hirdetéseinkben, akkor szintén jó lehet az, ha automatikusan a jobban teljesítő kapja a nagyobb költségkeretet.

(Más kérdés, hogy az utóbbi 2 példa esetében az eltérő termékek vagy éppen érvek, bizonyos esetben hirdetéssorozaton belülre is kerülhetnek, ilyenkor pedig megint nincs értelme a kampány szintű költség optimalizálásnak.)

Hogyan készüljünk?

Ha még nem tesztelted a kampány szintű optimalizálást, mindenképpen javaslom, hogy szeotmeberig próbálj ki több stratégiát a rendes kampányaid mellett annak érdekében, hogy kitapasztald melyik megoldás a legjobb a Te esetedben.

Persze a témáról bőven lesz szó a Haladó hirdetési tréningünkön is, így ha kíváncsi vagy mások tapasztalatára, jelentkezz, gyorsítsd meg és egyszerűsítsd így le a saját munkádat! 😉