Facebook és Instagram hirdetési újdonságok

A Facebook ismét több frissítést jelentett be a hirdetési megoldásaival kapcsolatban.
Egyik sem olyan, amit azonnal mindenki el tud kezdeni használni, de jól mutatja, milyen irányban történik a fejlesztés.

Dinamikus hirdetések kiskereskedőknek

A felhasználó földrajzi pozíciója, és nyilván a Facebook által begyűjtött adatok alapján konkrét termékhirdetéseket kap.
A termékhirdetésekben azonban nem csak annyit fog látni, hogy vegyél most parfümöt az X bolttól, vagy mondjuk könyvet ami érdekel az Y-tól.
Azt is fogja látni, hogy az adott termék hány méteren belül érhető el, sőt ha a mobilon kattint a termékre, akkor egy adatlapot is lát anélkül, hogy elhagyná a Facebookot.
Persze a hirdetésben megjelenő termékek össze vannak kötve az aktuális árúkészlettel, vagyis csak az jelenik meg a felhasználóknak, ami éppen kapható.
Mindez ráadásul láncoknak is elérhető.

Ha egy releváns termékeket kínáló bolt közelében Facebookozunk, megjelenik egy ajánlat elérhetőségi információkkal és speciális vásárlási és kapcsolatfelvételi lehetőségekkel.
Ha egy releváns termékeket kínáló bolt közelében Facebookozunk, megjelenik egy ajánlat elérhetőségi információkkal és speciális vásárlási és kapcsolatfelvételi lehetőségekkel.

Ha valaki lát egy ilyen termékhirdetést, akkor rögtön felveheti a kapcsolatot a legközelebbi bolttal, megvásárolhatja a terméket, vagy elmentheti későbbre.
Az alapja valószínűleg egy lokációs adatokkal bővített termékkatalógus hirdetés, ami egy helyi elérés hirdetéssel van kombinálva. További részleteket itt találtok róla. A formátum elérhetőségét folyamatosan bővíti a Facebook, egyelőre csak a kiválasztott partnerek tesztelhetik.

Bolt látogatás célú hirdetés

A Facebook bemutatott egy olyan hirdetés típust is, aminek az elsődleges célja az, hogy a boltba vigye az érdeklődőket.
Ehhez továbbfejlesztett földrajzi célzást használ a Facebook, és kombinálható az előbb említett dinamikus kikereskedői hirdetésekkel is.

Finomított call to actionok Instagram hirdetésekben

Az Instagram hirdetéseknél is lehet cél az, hogy a weboldalra vigyük az embereket.
Erre az első pillanattól kezdve volt lehetőség, de a tapasztalatok alapján folyamatosan finomította a megjelenést és a lehetőségeket is a Facebook. Most is sokat változtattak.

Megjelent például egy olyan funkció, hogy a call to action gomb színe kékre változik, ha legalább négy másodpercig nézzük a hirdetést. Ilyenkor azt gondolja a Facebook, hogy azért nézzük a hirdetést, mert érdekel, ezért igyekszik jobban felhívni a figyelmünket.

Videó hirdetésnél ha a felhangosításra kattintunk, megjelenik a videó alatt a hirdetéshez tartozó weboldal is.
Videó hirdetésnél ha a felhangosításra kattintunk, megjelenik a videó alatt a hirdetéshez tartozó weboldal is.

Ha valaki egy hirdetésnél a kommentekre kattint, megjelenik egy új call to action, hogy ne kelljen visszanavigálni a linkhez.

A call to action gombot kiegészíti az Instagram, ha valami tovább információt talál. Így a “tudj meg többet” felirat mellett automatikusan megjelenhet a cél url, ár információ, vagy éppen alkalmazás pontszám.

Ha valaki felhangosít egy némán játszódó videó hirdetést, akkor a hirdetés alatt az Instagram megjeleníti a weboldalt automatikusan, így a videó megtekintése közben már lehet böngészni a kapcsolódó tartalmakat.

A frissítéseket a következő hónaptól kezdi terjeszteni az Instagram a hirdetők között.

Brand lift a Power Editorban

Egy érdekes visszamérési megoldást mutatott be a Facebook a márkaismertség jellegű célokhoz.
Ha bizonyos kritériumoknak megfelel a kampányunk (pl. várhatóan mennyi embert ér el), akkor a Facebook felajánlja, hogy megméri, mennyire rögzült a márka a célcsoportban.

Videó hirdetésnél ha a felhangosításra kattintunk, megjelenik a videó alatt a hirdetéshez tartozó weboldal is.
Videó hirdetésnél ha a felhangosításra kattintunk, megjelenik a videó alatt a hirdetéshez tartozó weboldal is.

Ehhez a hirdetés létrehozása után (már ha megfelelt a feltételeknek a kampány), létre tudunk hozni egy szavazást. A szavazás során a Facebook megkérdezi a célcsoportot és egy kontrollcsoportot, hogy felidézik-e a márkánkat, erről pedig készül egy jelentés.

 

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük