A Facebook ismét több frissítést jelentett be a hirdetési megoldásaival kapcsolatban.
Egyik sem olyan, amit azonnal mindenki el tud kezdeni használni, de jól mutatja, milyen irányban történik a fejlesztés.
Dinamikus hirdetések kiskereskedőknek
A felhasználó földrajzi pozíciója, és nyilván a Facebook által begyűjtött adatok alapján konkrét termékhirdetéseket kap.
A termékhirdetésekben azonban nem csak annyit fog látni, hogy vegyél most parfümöt az X bolttól, vagy mondjuk könyvet ami érdekel az Y-tól.
Azt is fogja látni, hogy az adott termék hány méteren belül érhető el, sőt ha a mobilon kattint a termékre, akkor egy adatlapot is lát anélkül, hogy elhagyná a Facebookot.
Persze a hirdetésben megjelenő termékek össze vannak kötve az aktuális árúkészlettel, vagyis csak az jelenik meg a felhasználóknak, ami éppen kapható.
Mindez ráadásul láncoknak is elérhető.
Ha valaki lát egy ilyen termékhirdetést, akkor rögtön felveheti a kapcsolatot a legközelebbi bolttal, megvásárolhatja a terméket, vagy elmentheti későbbre.
Az alapja valószínűleg egy lokációs adatokkal bővített termékkatalógus hirdetés, ami egy helyi elérés hirdetéssel van kombinálva. További részleteket itt találtok róla. A formátum elérhetőségét folyamatosan bővíti a Facebook, egyelőre csak a kiválasztott partnerek tesztelhetik.
Bolt látogatás célú hirdetés
A Facebook bemutatott egy olyan hirdetés típust is, aminek az elsődleges célja az, hogy a boltba vigye az érdeklődőket.
Ehhez továbbfejlesztett földrajzi célzást használ a Facebook, és kombinálható az előbb említett dinamikus kikereskedői hirdetésekkel is.
Finomított call to actionok Instagram hirdetésekben
Az Instagram hirdetéseknél is lehet cél az, hogy a weboldalra vigyük az embereket.
Erre az első pillanattól kezdve volt lehetőség, de a tapasztalatok alapján folyamatosan finomította a megjelenést és a lehetőségeket is a Facebook. Most is sokat változtattak.
Megjelent például egy olyan funkció, hogy a call to action gomb színe kékre változik, ha legalább négy másodpercig nézzük a hirdetést. Ilyenkor azt gondolja a Facebook, hogy azért nézzük a hirdetést, mert érdekel, ezért igyekszik jobban felhívni a figyelmünket.
Ha valaki egy hirdetésnél a kommentekre kattint, megjelenik egy új call to action, hogy ne kelljen visszanavigálni a linkhez.
A call to action gombot kiegészíti az Instagram, ha valami tovább információt talál. Így a „tudj meg többet” felirat mellett automatikusan megjelenhet a cél url, ár információ, vagy éppen alkalmazás pontszám.
Ha valaki felhangosít egy némán játszódó videó hirdetést, akkor a hirdetés alatt az Instagram megjeleníti a weboldalt automatikusan, így a videó megtekintése közben már lehet böngészni a kapcsolódó tartalmakat.
A frissítéseket a következő hónaptól kezdi terjeszteni az Instagram a hirdetők között.
Brand lift a Power Editorban
Egy érdekes visszamérési megoldást mutatott be a Facebook a márkaismertség jellegű célokhoz.
Ha bizonyos kritériumoknak megfelel a kampányunk (pl. várhatóan mennyi embert ér el), akkor a Facebook felajánlja, hogy megméri, mennyire rögzült a márka a célcsoportban.
Ehhez a hirdetés létrehozása után (már ha megfelelt a feltételeknek a kampány), létre tudunk hozni egy szavazást. A szavazás során a Facebook megkérdezi a célcsoportot és egy kontrollcsoportot, hogy felidézik-e a márkánkat, erről pedig készül egy jelentés.