Egy ideális világban a nyaralás, pihenés alatt nem Facebookozik az ember. Kiszakad a munkából, kiszakad az online közegből, és csak a nyaralásra, a barátokra, a családra, és az offline élményekre fókuszál.
Legalább is sokan ezt szeretnék gondolni, de a helyzet az, hogy az internet, a Facebook, az Instagram nem a dolgos hétköznapok közege, hanem a mindennapi életünk része.
Az, ahol a pihenés, a nyaralás, a síelés és az utazás alatt is tartjuk a kapcsolatot a barátokkal, követjük az eseményeket, és ahol megosztjuk a – nem hétköznapi – élményeket is.
Amelyik cégnek fontos az ilyen célcsoport, jogosan jut eszébe, hogy érjük őket utol a Facebookon vagy esetleg az Instagramon. Ezekre persze lehetőség is van, hiszen a Facebook hirdetési rendszere nagyjából mindig, mindent tud rólunk, és ezeket nem fél használni sem.
Ha például ideiglenesen hazánkban tartózkodókat (nem szovjet katonákat, hanem pl. turistákat) szeretnénk utolérni, két praktikus lehetőség van.
- sima földrajzi célzás azoknak, akik utaznak
- hirdetés a közelben tartózkodóknak
Persze ezeknél sokkal több olyan célzás van, amelyik használ földrajzi adatokat. Hiszen tudunk olyanoknak célozni, akik éppen megjöttek utazásról vagy olyanoknak, akik külföldön élnek (expat). De a legjobban talán a fenti kettő működik. Nézzük meg ezeket részletesen, ha pedig a célzásokban (és a hirdetésekben) rejlő további lehetőség érdekelnek, érdemes elolvasnod ezt a könyvet.
Földrajzi célzás utazóknak
Ez a legtöbb hirdetés esetén használni lehet, és azoknak szól, akik legalább 200 km távolságból utaznak ide. Pontosabban: akiknek a legutóbbi tartózkodási helye a kijelölt területen van, de az otthona legalább 200 km.
A legkisebb sugár itt 1 km is lehet, tudunk pontos cím, vagy akár irányítószám alapján célozni. Ezt a célzást könnyű kombinálni más célzásokkal, pl. érdeklődés, remarketing, saját adatbázis, stb.
Hirdetés a közelben tartózkodóknak
Ez egy önálló hirdetés típus, amivel kifejezetten azokat tudjuk elérni, akik éppen itt vannak a közelben.
Itt a célzás azoknak jelenik meg, akik éppen a kiválasztott hely környékén vannak. Itt a legkisebb sugár 1 km, a célzás viszont csak Power Editorban kombinálható más elemekkel.
Nyilván attól függően érdemes választani, kiknek akarunk szólni.
Pl. ha egy étterem reklámozza a déli menüjét, más megoldásokra van szükség, mintha egy városnéző busz angol turistákat szeretne megfogni. A többcélzási lehetőség segíthet ebben.
Azt is érdemes mérlegelni, hogy melyik célzás segítségével mennyi embert lehet elérni. Ebben egyébként segíthet a Facebook oldal elemzésénél található „Közelben” menüpont, ami egy általános képet ad arról, mennyi ember tartózkodik általában a közelben. Persze ez aztán végképp nincs szűrve, de segít viszonyítani.
Egyébként a pontosságot tekintve viszonylag jól működik mindegyik célzás, illetve hirdetési lehetőség.
Az utóbbi időben többször találkoztam olyan hirdetésekkel, amik egy adott helyre céloztak a földrajzi adatok alapján. Amikor Győrben voltam, közösségi iroda hirdetése ért el, amikor Pécsen, akkor autómosó cég szólított meg. De rendszeresen találkozom kávézók és éttermek hirdetéseivel olyankor, amikor a közelükben vagyok, vagy miután eljöttem a környékükről.
De azt gondolom, hogy sokkal több cég tudná sokkal eredményesebben használni ezeket a célzásokat. Remélem ez a cikk segít benne.