A Facebook hírfolyam és a Reakciók

Alig vezette be a Facebook a reakciókat, meg is jelent a hozzájuk tartozó „szakmai” magyarázat.
Sok meglepetés nincs benne, nagyjából erre számítottunk. S lényeg, ami az oldal kezelőknek kommunikáció szempontjából fontos:

A kezdetben nem számít, hogy valaki lájkot nyom, wow-t, vagy szomorút egy posztra. Minden reakciót a Like-hoz hasonlóan fog kezelni a Facebook.
Később, amikor tapasztalatokat szerez a Facebook, megpróbálja súlyozni, a reakciók alapján kinek, milyen posztot érdemes megmutatni.

Az oldalak szempontjából a visszajelzések bővülése jó lehetőség.
Egyrészt azért, mert így jobban megismerhetik a válaszadóik véleményét, hozzáállását. A másik ok az, hogy a Reakciók egyelőre a Like-kal egyenértékűen fognak viselkedni.
Vagyis – a hírfolyam algoritmus szempontjából – pozitív visszajelzésként értékeli a Facebook.
Még a negatív reakciókat is.
Éppen ezért bármilyen reakció is érkezik egy posztra, az növeli a minőségét. Később számíthatunk csak változásra.
Viszont az, hogy most már több féle reakciót adhatnak az emberek egyszerűen, ez azt is jelentheti, hogy növekedni fog az aktivitás arány. Ez pedig nagyobb elköteleződést jelent, ami akár jelentheti az elérés növekedését is hosszú távon.
Ez egyelőre csak következtetés, meglátjuk, mi lesz a valódi hatás.

Ti mire számítotok?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük