10 dolog, amit egy Facebook adminnak a Reakciókról tudni kell

A Like gombot kiegészítő Rekaciók alaposan felforgathatják a cégek kommunikációját a Facebookon.
Hiszen ez a változás mindent érint. A kommunikációt, az adminisztrációt, a krízis kezelést, a hírfolyamot… szóval nagyjából mindent.
Éppen ezért összeszedtem a legfontosabb tudnivalókat felsorolás jelleggel.

Alapok
1. A Like-kal együtt öt van belőlük
2. Facebook posztoknál megjelenik, de hozzászólásoknál és weboldalaknál nem.

Adminisztrációs tudnivalók
3. A poszt alatt megjelennek a leggyakrabban használt reakciók
4. A névre kell kattintani, hogy meg tudd nézni a pontos számokat
5. A különböző reakciókat le tudod szűrni név szerint
6. A posztodra reagáló embereket el is tudod távolítani az oldaladról
7. Az oldalad statisztikájában minden posztnál részletesen látszik, milyen reakciók érkeztek

A névre vagy a számra kattintva részletes információkat látunk. Akár név szerint ellenőrizhetjük, melyik reakciót, ki adta. Ha pedig nem tetszik néhány reagáló, el is távolíthatjuk őket.
A névre vagy a számra kattintva részletes információkat látunk. Akár név szerint ellenőrizhetjük, melyik reakciót, ki adta. Ha pedig nem tetszik néhány reagáló, el is távolíthatjuk őket.

8. Hírfolyam algoritmus
A Facebook algoritmus szempontjából mindegyik reakció lájknak számít. Bár a düj és a szomorúság negatív érzelem, aki ezeket a reakciókat választotta, a Facebook szempontjából pozitívan reagált.

A hírfolyam algoritmus szempontjából minden reakció pozitívnak számít. Legalább is egyelőre.
A hírfolyam algoritmus szempontjából minden reakció pozitívnak számít. Legalább is egyelőre.

Negatív reakciónak továbbra is az elrejtés, az unlike és az oldal unllike számít.
Bővebb infók a hírfolyam algoritmus ée a rekaciók kapcsolatáról itt.

 

9. Mire számíthatunk?
Több pozitív reakcióra, ami jót tesz az elérésnek is
Kevesebb – algoritmus szempontjából – negatív reakcióra. Ha a negatív érzésüket az új jelekkel mutatják ki az emberek, talán kevesebb unlike lesz.
További 7 változás, amire számíthatunk a Rekacióknak köszönhetően itt.

Ilyen részletes információnk az aktiív felhasználók lelkiállapotáról még nem volt. :-)
Ilyen részletes információnk az aktiív felhasználók lelkiállapotáról még nem volt. 🙂

10. Hogyan használd?
Ha a stílusodhoz, a célcsoportodhoz vagy a témádhoz nem illik, akkor sehogy. Akkor is fognak érkezni változatos reakciók.
Ha viszont igen, akkor bővítsd az eddigi, nyomj egy lájkot, oszd meg, stb. repertoárt!
Építsd be a szövegekbe az érzelmi reakciókhoz illeszkedő hívószavakat:

– Mi imádjuk ezt a videót. Ti is? Mutassátok meg egy Love-val!
– …ha titeket is dühít, mutassátok meg mennyire!
– Szerintetek is elképesztő ez a kép?
– Nem tudom eldönteni, nevessek vagy sírjak ezen. Szerintetek?
– Love or sad? / Tetszik vagy elszomorít?

Valami kimaradt?
Írd meg a kommentek között!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük