Hirdess azoknak, akik éppen most vannak a közelben!

Amire sokan vártak megérkezett: tudunk hirdetni azoknak, akik a vállalkozásunk közelében tartózkodnak.
A hirdetés neve Local Awareness, a célja pedig az, hogy azoknak tudjunk hirdetést megjeleníteni, akik éppen a megadott földrajzi koordináták közelében tartózkodnak.

Talán nem kell sorolni, hogy egy étteremnek, egy fodrászatnak, egy zöldségesnek, vagy egy rendezvénynek miért olyan remek lehetőség ez.

Hogyan tudjuk létrehozni?

Egyelőre nekünk csak az oldalainkon jelent meg, a bal oldali hasábban egy kedves üzenet formájában.
Amikor rákattintunk a kis kék gombra, megjelenik egy szép nagy térkép, a cégünkkel a központban. Legalább is, ha jól töltöttük ki a címet az oldal adatlapján.

A Facebook oldalak bal oldali menüjében jelenik meg az új hirdetési lehetőség: érd el az üzleted közelében tartózkodókat
A Facebook oldalak bal oldali menüjében jelenik meg az új hirdetési lehetőség: érd el az üzleted közelében tartózkodókat

Pár beállításra van lehetőségünk:

  • földrajzi cím körülötti sugár (tudjuk mozgatni a térképet, ha nem elég pontos)
  • kor
  • nem
  • napi költségkeret
  • időtartam
  • szöveg
  • címsor
  • kép
  • call to action gomb

A szövegeket és a képet a Facebook előre kitölti az oldalunk adataiból, de nyilván ezt nincs értelme hagyni.
Mivel ez mobilon jelenik meg, olyan szöveg kell, ami kifejezetten a mobil képernyőhöz, és a közelünkben tartózkodó ember gondolkodásmódjához illeszkedik.

Vagyis éld bele magad abba, ahogy egy potenciális vásárlód sétál pár száz méterre, nézegeti a Facebookot, éppen kikerüli a villanyoszlopot, és megjelenik neki a hirdetésed. Vajon mit érdemes neki mondani?
Na ehhez keress képet és szöveget!

A célzási beállítások korlátozottak, de a call toi action gombok ígéretesek
A célzási beállítások korlátozottak, de a call toi action gombok ígéretesek

Meg persze funkciót, hiszen a hirdetés lényege, hogy speciális lehetőségeket is felajánl a hozzá kapcsolható call to action gombok segítségével. Ezek pedig a következők:

  • Lájkold az oldalt: ez világos, rajongó gyűjtés.
  • Tudj meg többet: ha ezt adod meg, weboldalra viszed kattintás után.
  • Hívd most: felugrik a tárcsázó, és tud Neked telefonálni.
  • Útvonaltervezés: tud útvonalat tervezni a cégedhez.
  • Küldj üzenetet: a Facebook oldaladnak tud üzenetet küldeni.

Izgalmas ugye?

Igen, de van egy-két fekete leves:

  • Finomabb célzásra alap esetben nincs lehetőség. Se akkor, amikor az oldalon indítod, se a hirdetés kezelőben. Vagyis mindenkit céloz, aki a közelben van.
    Egyedül Power Editorban tudsz szűkíteni. Érdekes módon ott viszont az általános, „mindenki az adott területen” földrajzi célzást használja. Reméljük, csak azért, mert nem frissült még a felület.
  • Csak elérés alapon tudsz licitálni. Nincs kattintás, konverzió, stb.
    Ennek az az oka, hogy abból indul ki a Facebook, hogy rengetegen nem kattintanak egy hirdetés után, csak megnézik, de cserébe megjegyzik a tartalmat, és egyszer csak benyitnak a boltba.
    Érdemes kupont, jelszót vagy más olyan azonosítót rakni a hirdetés kreatívjába, amivel tudod a hatékonyságot mérni.
  • Csak a Facebook oldalon tudjuk elindítani a hirdetést. Reméljük csak egyelőre, és hamarosan a hirdetés kezelőbe és a Power Editorba is megérkezik.
    Amúgy is nagyon bugosnak tűnik a rendszer, többször dob fel hibaüzeneteket, de az elkészített hirdetéseink átmentek. Reméljük most velünk marad ez a formátum, nem úgy, mint tavasszal, amikor már egy rövid időre megjelent. Mindenesetre ne késlekedjetek, ha megjelent, és szeretnétek kipróbálni!

Természetesen mi már teszteljük, próbálgassátok Ti is, ha megkaptátok a funkciót, és meséljétek el a tapasztalataitokat!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük