Koktélok és tartalommarketing

A legenda szerint a 30-as években egy buli túl jól sikerült Californiában egy tengerparti bárban. Gondolom sok ilyen volt, de ez azért volt érdekes, mert a baráti társaság a tánc végén nem ment haza, hanem leültek a strand homokjában, hogy megvárják a napfelkeltét.
Talán még ez sem ment ritkaságszámba, de ami utána történt, arra senki nem gondolt volna – folytatná a sztorit a Viralnova. És tényleg.

A napfelkeltét néző társaság nagyon megihlette az éppen pakoló bármixert, ezért összeállított egy koktélt, amiben benne volt a napfelkelte minden színe, és ezt felszolgálta meglepett vendégeknek.
Ez a koktél lett a Tequila Sunrise.

Ezzel a sztorival kezdtem a tartalommarketing szinergiák témában tartott előadásomat az Internet Hungary konferencián. Mégpedig azért, mert a sztori, és általában a koktélok jól szimbolizálják azt, ahogy az ügyes tartalommarketing-stratégia egyes elemei jól tudják támogatni egymást.

Hiszen ha jól építjük össze az egyes darabokat, akkor sokkal többet kapunk, mint a részek egyszerű összege. Értékesebbet, érdekesebbet, megjegyezhetőbbet, nagyobb élményt. Nyilván attól függ, miről van szó.

A preziben pár láthatjátok a lényeget.
Most csak azt emelném ki, hogy a különböző felületek egymásra építésének azért van számos lehetősége, és nem mindenkinek jó ugyanaz.

Például a legegyszerűbb megoldás, a tartalom duplikálás minden felületen nem jó a legtöbb esetben. De jó például a Marketoonistnál, aki minden hétfőn ugyanazt rakja ki Facebookra, és küldi el hírlevélben. De szívesen feliratkozom mindkettőre, nehogy lemaradjak róla.
Mert ő komoly értéket ad. Ha ezt nem tenné, akkor nem követnénk két helyen, mert minek, ha ugyanazt kapom mindenhol

Hasznos megoldás az is, amikor egyik felületen reklámozzuk a másikat. A preziben a mi példánkat láthatjátok, ami azt mutatja be, ahogy hétvégén elküldjük hírlevélben az érdekesebb heti témákat összefoglaló szerűen egy-egy kedvcsináló linkkel. Ez értelemszerűen jót tesz a cikkeknek, de az átkattintáson kívül sok pozitív szóbeli visszajelzést is kaptam már.
Sokan alkalmazzák egyébként ezt a kedvcsináló/összefoglaló stratégiát. Érdemes kipróbálni.

ráerősítéstől itt írtam korábban.

A szivárványnak keresztelt megoldásról pedig itt. Ez egyébként azért kapta a szivárvány nevet, mert olyan esetet mutat be, ahol nincs éles határ az egyes felületek között. Vannak átmenetek, de mindegyik felülethez azért jól illeszkedik az adott tartalom.

Az eltérő lehetőségekben pedig egy olyan sztorit meséltem el, amikor az OLX.hu készített Susogós mackós filmeket, amik az apróhirdetésekről szóltak, mi pedig indítottunk hozzá Facebook kampányt, ahol ugyanazokat a filmeket használtuk fel, de más módon. Így ugyanaz a költséges tartalom új felületen, új lehetőséget kapott, újabb emberekhez jutott el, és tovább építette a márkát.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük