Adatvédelmi rést tömött be a Facebook

Korábban írtam már egy olyan módszerről, ami a saját adatbázis (custom audience) alapú hirdetés célzás lehetőségeivel él vissza.

Könnyen meg lehetett oldani, hogy a Facebookról manuálisan, vagy szoftver segítségével összegyűjtjük a célcsoportunk egy jelentős részének felhasználói azonosítóit, majd azokat feltöltjük egy custom audiencebe, és hirdetések segítségével megszólítjuk ezeket az embereket. Például a konkurens Facebook oldalak, csoportok, stb. rajongóit lehetett így összegyűjteni és célozni.
A korábbi cikkemben feltettem a kérdést, vajon mennyire szabályos ez a módszer.

Azóta a Facebook hirdetések tréningünkön a Facebook egyik munkatársa elmondta, hogy ez a módszer teljesen szabálytalan, most pedig a Facebook technikailag is korlátozza a használatot.

A custom audience feltöltésnél, amikor felhasználói azonosítókat akarunk feltölteni, megjelent ugyanis egy új mező. Ide kell megadnunk annak a (saját) Facebook alkalmazásnak az azonosítóját, amivel az adott Facebook felhasználói azonosítókat kigyűjtöttük.

Ha felhasználói azonosítókat akarunk feltölteni, rögtön meg kell adni azt az alkalmazást is, amivel gyűjtöttük ezeket az adatokat.
Ha felhasználói azonosítókat akarunk feltölteni, rögtön meg kell adni azt az alkalmazást is, amivel gyűjtöttük ezeket az adatokat.

Nyilván, ha nincs ilyen alkalmazásunk, de vannak adataink, a Facebook könnyen meg tudja akadályozni, hogy az adott közönségnek hirdetni tudjunk.

Fontos tudni, hogy a szabályok nem változtak. Korábban sem volt szabad olyan adatokat használni, amiket nem mi gyűjtöttünk, de volt pár szempont, ami miatt a custom audience esetében több féle értelmezés is felmerült.
Az utóbbi időben a Facebook hivatalosan is rendet tett, ennek a technikai megvalósítását látjuk most élesedni.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük