A Facebook hirdetési rendszere megújul (megint): a hirdetéscsoport szintje lesz a legfontosabb rész, ide kerül a legtöbb beállítás.
Az új rendszer bemutatására a Facebook publikált egy PDF-et, ami segít abban, hogy megértsük az új struktúrát és a benne rejlő lehetőségeket.
A bevezetésről korábban már írtam, a lényeg: szeptember közepéig mindenki megkapja az új struktúrát. A bevezetésről több infó itt, nézzük, hogy fog kinézni az új rendszer!
![A régi és az új hirdetési struktúra közötti különbség jól látszik: a legtöbb beállítási lehetőség a hirdetéssorozat (Ad Set) szintre került.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/09/facebook-hirdetes-uj-struktura-osszehasonlitas-e1410338992656.png)
A beállítási lehetőségek a hirdetési sorozat szintjére kerültek, ami sokkal könnyebbé teszi majd az optimalizálást, hiszen egyben lehet változtatni a célzási beállításokat egy hirdetés sorozat szintjén, a hirdetésekben pedig csak azok az elemek maradnak, amik valóban a hirdetésekhez tartoznak (kép, szöveg, CTA).
![Ősztől a hirdetési struktúra tovább változik. Nagyon sok beállítási lehetőség a hirdetéssorozat szintjére kerül.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/08/facebook-hirdetesi-struktura-2014-szeptember.jpg)
Természetesen az átalakítás azt jelenti, hogy az új felületek is változnak.
A hirdetés létrehozást újra szervezte a Facebook az új struktúra logikájának megfelelően.
Első lépésként továbbra is a kampány célját választjuk ki, de utána a hirdetéssorozat beállítással / kiválasztással kezdjük.
Ezután kezdődik csak a célzás.
![A hirdetés célzás beállítását és a hirdetéssorozatot már a létrehozás során összekapcsolja a Facebook](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/09/facebook-hirdetes-uj-struktura-felulet-1-e1410339365555.png)
A célzás után következik a licit, a költségkeret és az elhelyezés beállítása, és csak ezek után jön a kreatív létrehozás.
![A kreatív létrehozása előtt állítjuk be a licitet, a költségkeretet és az elhelyezést. Mondjuk a mintából nekem hiányzik a mobil hírfolyam. Vajon miért?](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/09/facebook-hirdetes-uj-struktura-felulet-2-e1410428781156.png)
Mondjuk a mintából nekem hiányzik a mobil hírfolyam. Vajon miért?
A hirdetéssorozat szinten ezentúl füleket fogunk találni. Az egyik a hirdetéssorozat szintű beállításban segít, a másik pedig a statisztikákat tartalmazza.
![Fülekre kerülnek a beállítások és a statisztikák.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/09/facebook-hirdetes-uj-struktura-felulet-3-e1410428799578.png)
Természetesen a változások a Power Editort is érintik.
![A Power Editorban is megjelenik az új beállítási struktúra.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2014/09/facebook-hirdetes-uj-struktura-felulet-power-editor-e1410428816608.png)
Az új struktúra elsőre ígéretesnek tűnik, sőt még másodikra is. 🙂
Azt gondolom, sokat fog segíteni az optimalizálás során.
Ti mit gondoltok róla?