Ismerd meg a Facebook új hirdetési rendszerét!

A Facebook hirdetési rendszere megújul (megint): a hirdetéscsoport szintje lesz a legfontosabb rész, ide kerül a legtöbb beállítás.
Az új rendszer bemutatására a Facebook publikált egy PDF-et, ami segít abban, hogy megértsük az új struktúrát és a benne rejlő lehetőségeket.

A bevezetésről korábban már írtam, a lényeg: szeptember közepéig mindenki megkapja az új struktúrát. A bevezetésről több infó itt, nézzük, hogy fog kinézni az új rendszer!

A régi és az új hirdetési struktúra közötti különbség jól látszik: a legtöbb beállítási lehetőség a hirdetéssorozat (Ad Set) szintre került.
A régi és az új hirdetési struktúra közötti különbség jól látszik: a legtöbb beállítási lehetőség a hirdetéssorozat (Ad Set) szintre került.

A beállítási lehetőségek a hirdetési sorozat szintjére kerültek, ami sokkal könnyebbé teszi majd az optimalizálást, hiszen egyben lehet változtatni a célzási beállításokat egy hirdetés sorozat szintjén, a hirdetésekben pedig csak azok az elemek maradnak, amik valóban a hirdetésekhez tartoznak (kép, szöveg, CTA).

Ősztől a hirdetési struktúra tovább változik. Nagyon sok beállítási lehetőség a hirdetéssorozat szintjére kerül.
Egy másik szemléltetése a változásnak.

Természetesen az átalakítás azt jelenti, hogy az új felületek is változnak.
A hirdetés létrehozást újra szervezte a Facebook az új struktúra logikájának megfelelően.

Első lépésként továbbra is a kampány célját választjuk ki, de utána a hirdetéssorozat beállítással / kiválasztással kezdjük.
Ezután kezdődik csak a célzás.

A hirdetés célzás beállítását és a hirdetéssorozatot már a létrehozás során összekapcsolja a Facebook
A hirdetés célzás beállítását és a hirdetéssorozatot már a létrehozás során összekapcsolja a Facebook

A célzás után következik a licit, a költségkeret és az elhelyezés beállítása, és csak ezek után jön a kreatív létrehozás.

A kreatív létrehozása előtt állítjuk be a licitet, a költségkeretet és az elhelyezést. Mondjuk a mintából nekem hiányzik a mobil hírfolyam. Vajon miért?
A kreatív létrehozása előtt állítjuk be a licitet, a költségkeretet és az elhelyezést.
Mondjuk a mintából nekem hiányzik a mobil hírfolyam. Vajon miért?

A hirdetéssorozat szinten ezentúl füleket fogunk találni. Az egyik a hirdetéssorozat szintű beállításban segít, a másik pedig a statisztikákat tartalmazza.

Fülekre kerülnek a beállítások és a statisztikák.
Fülekre kerülnek a beállítások és a statisztikák.

Természetesen a változások a Power Editort is érintik.

A Power Editorban is megjelenik az új beállítási struktúra.
A Power Editorban is megjelenik az új beállítási struktúra. (Érdekes módon az elhelyezés ikonok ezen a képen mások, mint az előzőn.)

Az új struktúra elsőre ígéretesnek tűnik, sőt még másodikra is. 🙂
Azt gondolom, sokat fog segíteni az optimalizálás során.

Ti mit gondoltok róla?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük