Korábban írtam már egy olyan módszerről, ami a saját adatbázis (custom audience) alapú hirdetés célzás lehetőségeivel él vissza.
Könnyen meg lehetett oldani, hogy a Facebookról manuálisan, vagy szoftver segítségével összegyűjtjük a célcsoportunk egy jelentős részének felhasználói azonosítóit, majd azokat feltöltjük egy custom audiencebe, és hirdetések segítségével megszólítjuk ezeket az embereket. Például a konkurens Facebook oldalak, csoportok, stb. rajongóit lehetett így összegyűjteni és célozni.
A korábbi cikkemben feltettem a kérdést, vajon mennyire szabályos ez a módszer.
Azóta a Facebook hirdetések tréningünkön a Facebook egyik munkatársa elmondta, hogy ez a módszer teljesen szabálytalan, most pedig a Facebook technikailag is korlátozza a használatot.
A custom audience feltöltésnél, amikor felhasználói azonosítókat akarunk feltölteni, megjelent ugyanis egy új mező. Ide kell megadnunk annak a (saját) Facebook alkalmazásnak az azonosítóját, amivel az adott Facebook felhasználói azonosítókat kigyűjtöttük.
Nyilván, ha nincs ilyen alkalmazásunk, de vannak adataink, a Facebook könnyen meg tudja akadályozni, hogy az adott közönségnek hirdetni tudjunk.
Fontos tudni, hogy a szabályok nem változtak. Korábban sem volt szabad olyan adatokat használni, amiket nem mi gyűjtöttünk, de volt pár szempont, ami miatt a custom audience esetében több féle értelmezés is felmerült.
Az utóbbi időben a Facebook hivatalosan is rendet tett, ennek a technikai megvalósítását látjuk most élesedni.