Új Facebook hirdetési struktúra felépítése

Március 4-től új Facebook hirdetés struktúra jön

Korábban már írtam róla, hogy milyen változások várhatók a Facebook hirdetési rendszerében.
Az egyik legfontosabb az új, három szintes kampánystruktúra megjelenése.

Most csak két szinten tudjuk szervezni a hirdetéseinket: a kampányokon belül rögtön a hirdetések vannak.
Március 4-től a Facebook a háromszintes struktúrára vált, ami azt jelenti, hogy a kampányokon belül megjelennek a hirdetés csoportok (Ad Set), és csak ezeken belül lesznek maguk a hirdetések.

Új Facebook hirdetési struktúra felépítése
Új Facebook hirdetési struktúra felépítése

Az egyes szintekhez tartozó funkciók illetve lehetőségek a következők lesznek:

Kampány: egy hirdetési célhoz tartozó hirdetéseket érdemes ideszervezni

Hirdetés csoport (Ad Set): Itt állíthatod be a hirdetési keretet, az időzítést, és egy hirdetési csoportba érdemes szervezni az ugyanolyan célzási beállítású közönségeket is, például azokat a hirdetéseket, amiket azok látnak, akik a boltod közelében laknak.

Hirdetés: minden csoportban több hirdetés lehet, különböző kreatívval, szöveggel, linkkel, videóval. Továbbra is ezen a szinten lehet beállítani a célzást és a licitet a hirdetésekhez.

Funkciók megosztása az új Facebook hirdetési fiók struktúrában március 4. után
Funkciók megosztása az új Facebook hirdetési fiók struktúrában március 4. után

A Facebook a következő példát írja az új rendszer használatához:

Ha például egy szállodalánc tulajdonosa akar hirdetni, akkor beállít három hirdetési célt:

  1. Weboldal forgalom növelés
  2. Márka ismertség növelés
  3. Heti ajánlatok promótálása

Az új kampánystruktúrában mindegyik célnak létrehozunk egy önálló kampányt.
A következő lépésben a kampányon belüli hirdetés csoport létrehozásnál meghatározzuk a közönséget, például a weboldal forgalom növelő kampánynál az egyik hirdetési csoport a hírlevél feliratkozóknak fog szólni, a másik hirdetés csoport pedig azoknak, akik a hotel környékén található látnivalók iránt érdeklődnek.

Végül elkészítjük mindegyik hirdetési csoportban a hirdetéseket, amiben érdemes arra figyelni, hogy mindegyik hirdetés ugyanazokat a célzási beállításokat használja, de különböző képekkel, linkekkel, videókkal.
Így könnyen ki tudjuk tapasztalni, hogy melyik közönség beállításhoz (célzáshoz), melyik hirdetés illik, és folyamatosan tudjuk növelni az eredményeket.

Vagyis nagyjából így fog kinézni egy hirdetési fiókunk a Facebook példája alapján:

  • Weboldal forgalom növelés
    • Hírlevél feliratkozóknak
      • Naplementés képes hirdetés
      • Bemutatkozó videós hirdetés
    • Érdeklődés alapon
      • Naplementés képes hirdetés
      • Bemutatkozó videós hirdetés
  • Márka ismertség növelés
  • Heti ajánlatok promótálása

Az átállás március 4 és március 30 között fog megtörténni, és onnan fogjuk észrevenni, hogy megjelenik egy tutorial a hirdetési fiókunkba, a hirdetések pedig bekerülnek a kampányokon belül egy darab hirdetési csoportba.
Az átállás nem fogja érinteni a hirdetés megjelenést, a teljesítményt, és a korábbi adatok is elérhetők maradnak.
Az új struktúra létrehozás meg fog jelenni a webes hirdetés kezelőben, a Power Editorban és a külső hirdetés kezelő eszközökben is.

Szerintem ez egy nagyon hasznos megoldás lesz, valószínűleg nagyon meg fogja könnyíteni a munkánkat.
Ti mit gondoltok?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük