Jelölés a fotókon: ingyen reklám az oldalaknak

A Facebook megint finomított a hírfolyam algoritmuson, most a fényképre jelölések kerültek sorra.

A változás értelmében, ha rájelöl egy oldalt egy másik oldal egy fotóra, akkor van esélye, hogy a hírfolyamban megjelenik egy poszt erről a jelölésről, a rájelölt oldal rajongóinak és követőinek. Ez így kicsit rosszul néz ki leírva, nézzük meg egy példán keresztül!

Amikor Facebook oldal jelöl Facebook oldalt, az megjelenhet a hírfolyamban is.
Amikor Facebook oldal jelöl Facebook oldalt, az megjelenhet a hírfolyamban is.

Vagyis ahogy a láthatod, Dwight Howard oldalát rájelölte a Bleacher Report egy fotóra.
Ez a poszt megjelenik Dwight Howard rajongóinak is, akik így találkoznak a Bleacher Report oldalával, így esélyük lesz követni vagy lájkolni.
Vagyis a Bleacher Reportnak megérte rájelölni a fotójára a sportoló oldalát.

Ugyanez történik egyébként már régóta a privát fotókon is, biztos mindenki találkozott már azzal, hogy megjelent egy ismerősének egy olyan embernek a fényképén, akit egyébként nem is ismer.

Az oldaladon kiválasztott képnél keresd a jelölés funkciót (1.), kattintsa képre, és kezd el gépelni a másik oldal nevét (2.), majd zárd be a funkciót (3.)
Az oldaladon kiválasztott képnél keresd a jelölés funkciót (1.), kattintsa képre, és kezd el gépelni a másik oldal nevét (2.), majd zárd be a funkciót (3.)

A Facebook nagyon sok faktort figyelembe vesz annak érdekében, hogy a legrelevánsabb bejegyzések jelenjenek meg a hírfolyamba. Ebbe beletartozik többek között az aktivitás, vagyis az, hogy mennyi ember lájkolt, kommentelt, vagy osztott meg valamit „Facebookszerte”.
Éppen ezért figyeli a Facebook, ha melyik bejegyzés éri el a legnagyobb aktivitást a két oldal (a jelölő és a jelölt oldal) rajongói között egyaránt.

Például ha sok ember lájkolja  Dwight Howard oldalát, és a Bleacher Reportot is, ez azt jelenti, hogy ezt a két oldal kapcsolatban áll. Ha mindkét oldal rajongói közül sokan lájkolják a példában szereplő posztot, akkor ez a Facebooknak azt jelzi, hogy ez a poszt releváns olyanoknak is, akik csak Dwight Howard oldalát követik.

Vagyis a Bleacher Report olyan új emberekhez juthat így el a jelölésen keresztül, akik még nem követik. Tulajdonképpen ez is egyfajta ingyen reklám.

Leegyszerűsítve: ha a Facebook oldalon más oldalakt releváns módon rá tudsz jelölni fotókra, akkor ez új rajongókat hozhat. Ki kezdi el bejelölgetni a konkurens oldalakat a fotóin? 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük