Elöregedik a magyar Facebook

Menekülnek a fiatalok a Facebookról című cikkek sora árasztotta el a netet
A témát az iStrategyLabs dobta fel. Készített ugyanis egy életkorokat vizsgáló elemzést a Facebook hirdetési rendszerét használva.
Ebből kiderült, hogy az Egyesült Államokban 3 millióval kevesebb tini Facebookozik, mint három éve.
A Mashable még egy kis ábrát is készített ami jól mutatja, hogy a fiatalok körében egyre népszerűtlenebb a Facebook, míg az idősebbek egyre nagyobb számban használják a közösségi hálózatot.

Korcsoportok változása az Egyesült államokban 2011 és 2014 januárja között
Korcsoportok változása az Egyesült államokban 2011 és 2014 januárja között

Ok, de mi van itthon?
Hogyan változtak a magyar Facebook felhasználói arányok?

Beszéljenek az adatok!
Megnéztem, szintén a Facebook hirdetési rendszerét használva, hogy mi történt a Facebook korcsoportokkal 2013 április és 2014 január között itthon.

A Facebook adatai alapján magyar 60.000 tini távozott az eltelt 10 hónapban
A Facebook adatai alapján magyar 60.000 tini távozott az eltelt 10 hónapban. Cserébe jött 420.000 18 év fölötti felhasználó.

Látható, hogy a 13-17 korosztályt kivéve minden korcsoportban több a felhasználó. A tinik között viszont masszív, 10% körüli esést tapasztalunk.
Fontos tudni, hogy ugyanebben az időszakban változott az adatok gyűjtéséhez használt Facebook hirdetési rendszer korcsoportokat bemutató algoritmusa. Pontatlanabb lett igazából. Erre azonban nem lehet fogni ezt a különbséget.

Frissítés: Gábor a Facebook bejegyzésünkben hívta fel a figyelmet arra, hogy a Facebook pont ebben az időszakban pörgette fel a hamis profilok törlését. Ráadásul a hamis profilok száma pont a tinik körében volt a legnagyobb szerinte.
A hamis profilok tölréséről írtam már korábban én is. Tavaly februárban például 323.000-re becsültem a számukat a Facebook adatai alapján.

A távozás oka a kutatásunkból látható: a Facebook már nem trendi, ráadásul az a személyes adataikat is féltik a fiatalok.

Hogyan tovább? Le kell mondani a Facebookról?
Nem.
Még mindig több, mint félmillió 18 év alatti fiatal van jelen ezen a felületen, 18 év fölötti korosztályokban pedig több, mint 4,3 millió a felhasználók száma.

Lemondani tehát nem kell, de a jelekre oda kell figyelni, aki pedig a fiatalokat szeretné megszólítani, jó ha keres más alternatívát is a Facebook mellé.

Mit gondoltok a változásokról?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük