Menekülnek a fiatalok a Facebookról című cikkek sora árasztotta el a netet
A témát az iStrategyLabs dobta fel. Készített ugyanis egy életkorokat vizsgáló elemzést a Facebook hirdetési rendszerét használva.
Ebből kiderült, hogy az Egyesült Államokban 3 millióval kevesebb tini Facebookozik, mint három éve.
A Mashable még egy kis ábrát is készített ami jól mutatja, hogy a fiatalok körében egyre népszerűtlenebb a Facebook, míg az idősebbek egyre nagyobb számban használják a közösségi hálózatot.
Ok, de mi van itthon?
Hogyan változtak a magyar Facebook felhasználói arányok?
Beszéljenek az adatok!
Megnéztem, szintén a Facebook hirdetési rendszerét használva, hogy mi történt a Facebook korcsoportokkal 2013 április és 2014 január között itthon.
Látható, hogy a 13-17 korosztályt kivéve minden korcsoportban több a felhasználó. A tinik között viszont masszív, 10% körüli esést tapasztalunk.
Fontos tudni, hogy ugyanebben az időszakban változott az adatok gyűjtéséhez használt Facebook hirdetési rendszer korcsoportokat bemutató algoritmusa. Pontatlanabb lett igazából. Erre azonban nem lehet fogni ezt a különbséget.
Frissítés: Gábor a Facebook bejegyzésünkben hívta fel a figyelmet arra, hogy a Facebook pont ebben az időszakban pörgette fel a hamis profilok törlését. Ráadásul a hamis profilok száma pont a tinik körében volt a legnagyobb szerinte.
A hamis profilok tölréséről írtam már korábban én is. Tavaly februárban például 323.000-re becsültem a számukat a Facebook adatai alapján.
A távozás oka a kutatásunkból látható: a Facebook már nem trendi, ráadásul az a személyes adataikat is féltik a fiatalok.
Hogyan tovább? Le kell mondani a Facebookról?
Nem.
Még mindig több, mint félmillió 18 év alatti fiatal van jelen ezen a felületen, 18 év fölötti korosztályokban pedig több, mint 4,3 millió a felhasználók száma.
Lemondani tehát nem kell, de a jelekre oda kell figyelni, aki pedig a fiatalokat szeretné megszólítani, jó ha keres más alternatívát is a Facebook mellé.
Mit gondoltok a változásokról?