Mit tanulhat egy cég a színházban?

Tavaly télen a Szilveszteri Rádiókabaré felvételén jártunk. Remek műsor volt, nagyon jól szórakoztunk egész este.
Az egyik műsorszám után amikor éppen a szemünkből törölgettük a könnyet, kijött az egyik fellépő és annyit mondott, hogy köszönjük szépen, hogy eljöttek, ezzel a felvétel véget ért, viszont látásra.
Először azt hittük, hogy vicc, de felkapcsolták a villanyt, kinyitották az ajtókat, mi pedig mehettünk isten hírével.

Nehéz leírni azt a furcsa érzést, ami bennünk maradt, hiszen egy színházból tartottunk kifelé 2 óra önfeledt szórakozás után, még sem volt teljes az élmény. Valamit elvettek tőlünk.
Hiányzott a lezárás, a vastaps, a humoristák meghajlása.

Idén is lesz rádiókabaré felvétel, nem érünk rá, de ha jó lenne az időpont, akkor se biztos, hogy elmennénk, mert most, hogy szóba került, az első dolog, amiért eszünkbe jutott az estéről, az a kurta-furcsa vége volt.
Nem a poénok, nem a résztvevők (pedig tényleg jók voltak), hanem a lezáratlan élmény.

Bevonni az embereket

Egy cégnek mindig az a célja, hogy bevonja az embereket a folyamataiba.
Aki amatőr, egyetlen egy ponton próbálja ezt megtenni, a vásárlás pillanatában.
Az ügyes cégek, azonban a vásárlást olyan kommunikációval előzik meg, ami segít a termék fejlesztésben, a vásárlási döntés során is párbeszédet alakítanak ki.
A termék- vagy éppen a szolgáltatás használatot pedig olyan élménnyé teszik, aminek aktív része a vevő.

Az a cég, amelyik úgy alakítja ki a folyamatokat, hogy minél több helyen aktívan tudjanak bekapcsolódni az emberek, az nagyobb eséllyel számíthat arra, hogy újra fognak tőle vásárolni a korábbi vevők, és arra is, hogy szívesebben adják tovább a cég hírét az ismerőseiknek.

Egyébként itt egyszerű dolgokról van szó.
A vásárlás után például megkérdezhetjük, hogy elégedett volt-e, de küldhetünk hírlevelet is, hogy mondja el a véleményét.
Emlékeztethetjük rá személyesen vagy írásban, hogy Foursquare-en, Facebookon, Tripadvisorban, LinkedInen is tud nekünk írni visszajelzést.

Az emberek szeretik elmondani a véleményüket, szeretnek visszajelezni.
A közösségi média elterjedése óta, ezt még könnyebben megtehetik, és még többen meg is teszik, hiszen elégedett lezárást ad a folyamatnak a visszajelzés. Az élmény része lehet az, hogy elmondom, leírom a tapasztalataimat vevőként.

 

Tegnap voltunk az Experidance Fergeteges című előadásán.
A darab 15 perc megkoreografált visszatapsolással ért véget.
Ez is része volt a műsornak, annak az élménynek, ami után felszabadultan és boldogan jött ki az ember a színházból. Egy olyan folyamatnak, ami teljes volt, és aminek újra és újra szívesen részesei lennének a vásárlók.
Annak a folyamatnak, amiben az előadóművészeken kívül részt tudtak venni azok is, akik nézték a darabot, hiszen az ő válaszreakciójuk ugyanolyan fontos része volt az estének, mint maga a tánc vagy a zene.

Az Experidance és a legtöbb színház tudja ezt, ők ügyesen csinálták.
A Te cégednél meddig tart a folyamat?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük