7 tipp az új Facebook Like gombhoz

A Facebook lecserélte a Like gomb megjelenését.
Ez azért fontos lépés, mert ez a gomb több, mint 7.5 millió weboldalon jelenik meg naponta 22 milliárd alkalommal.
Valószínűleg a Te weboldaladon is van ilyen gomb.

A Tetszik gomb új ruhája. Az arculat egységesítés mellett valószínűleg az erősebb megjelenés is cél.
A Tetszik gomb új ruhája. Az arculat egységesítés mellett valószínűleg az erősebb megjelenés is cél.

A Like gomb mellett azonban más is változott.
A korábbi küldés (send) gomb helyét átvette a megosztás (share gomb), amivel ugyanúgy küldhetünk privát üzenetet, mint eddig, de ezen kívül az összes többi megosztás funkciót is tudjuk integrálni.

Ha valaki a megosztás gombot nyomja meg, több opció közül választhat
Ha valaki a megosztás gombot nyomja meg, több opció közül választhat

A Like és a Share gombok beépítéséhez a Facebook a következő tanácsokat adja a weboldalak gazdáinak:

1. A weboldaladra a Like és a Share gombot is rakd föl!
A Tetszik gomb lényege az, hogy egy gombbal meg tudják osztani az emberek a weboldalakat a Facebook hírfolyamban, míg a Megosztás gomb esetén ki lehet választani, hogy hol jelenjen meg az üzenet (pl. privát üzenet, vagy csoport).

Tetszik és megosztás gombok egy minta weboldalon
Tetszik és megosztás gombok egy minta weboldalon

2. Használj 1200 x 630 pixeles előnézeti képeket a weboldalon!
Ha valaki rákattint a megosztás vagy a tetszik gombra, a Facebook berak a hírfolyamba egy előnézeti képet. Ennek minimális mérete 600×315, de a Facebook 1200 x 630 pixelt javasol.

A nagy méretű kép erős megjelenést eredményez, ha valaki megnyomja a Tetszik vagy a Megosztás gombot.
A nagy méretű kép erős megjelenést eredményez, ha valaki megnyomja a Tetszik vagy a Megosztás gombot.

3. A weboldalon legyen megfelelően felkészítve az Open Graph!
Az Open Graph a weboldalad forráskódjában van. Ez felel azért, hogy a hírfolyamban milyen információk jelennek meg. A kép, a leírás, a címsor, a szerző, és más hasonló információk azok, amik az Open Graph-ban beállíthatók.

4. Használd a Facebook ellenőrző eszközét!
A Facebook hibakereső és ellenőrző eszköze (korábban URL linter) segít ellenőrizni, hogy az Open Graph elemeit a megfelelően alkalmaztad-e a weboldalon. Ehhez csak annyit kell tenned, hogy a webcímet beilleszted az eszközbe, ami megmutatja, hogy mit lát a Facebook a weboldaladból.

A Facebook ellenőrző eszköze megmutatja, mit lát a Facebook egy weboldalból
A Facebook ellenőrző eszköze megmutatja, mit lát a Facebook egy weboldalból

5. Használd a Facebook weboldalaknak készített statisztikáját!
A Facebook nem csak a Facebook oldalakhoz, hanem a weboldalakhoz is biztosít statisztikát, aminek segítségével nem csak demográfiai információkat tudsz meg a látogatóidról, hanem azt is, hogy a különböző Facebookos elemeket milyen eredménnyel használták az emberek.
Például hányan nyomták meg a Like gombot, és ez mennyi megjelenést eredményezett a Facebook hírfolyamban.

A weboldal statisztika nagyon sok hasznos információt mutat meg arról, hogy használják a Facebook megoldásait a weboldaladon
A weboldal statisztika nagyon sok hasznos információt mutat meg arról, hogy használják a Facebook megoldásait a weboldaladon

6. Illeszd be a JavaScript esemény követést a weboldaladba!
Ennek segítségével nyomon tudod követni, akár a Google Analyticsben, hogy mennyien nyomták meg a Like gombot.

7. A megfelelő nyelven használd a Facebook gombokat!
A Facebook nemzetközi támogatást nyújt a gombokhoz, így el tudod dönteni, hogy Like, vagy Tetszik legyen kiírva.

 

A megfelelő beállítások segítségével megtöbbszörözheted a a Like gomb hatását, hiszen ha jó helyen, jó megjelenéssel rakod a weboldaladra, és az után, hogy valaki megnyomta, jó formátumban jelenik meg a link a hírfolyamban, az sokkal több látogatót eredményezhet.

Egyébként hogy tetszik az új megjelenés?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük