A Facebook oldalon feldobtam egy kérdést: hogyan lehet megoldani azt, hogy egy Facebook hirdetésben megjelenjen annak az embernek a keresztneve, aki látja a hirdetést.
Néhányan elég közel jutottak, itt az ideje, hogy elmondja, a megfejtést, amit ugyan még én sem próbáltam, de technikailag elvileg megoldható. Még ha macerás is. Nagyon macerás…
Lássuk:
- Kell egy jó nagy adatbázis. Például hírlevél adatbázis, amelyikben külön mezőben van a keresztnév. Ebből az adatbázisból kell készíteni több Excel táblát keresztnevek szerint kigyűjtve az e-mail címeket.
- Power Editorban (bivaly szerkesztő) fel kell tölteni az egyes keresztnevekhez tartozó fájlokat egy-egy custom audience listába.
- Létre kell hozni egy-egy hirdetést minden listának. A hirdetés szövegbe bele kell rakni a keresztneveket. Természetesen minden hirdetést a hozzá tartozó keresztneves custom audience listával kell célozni.
Mondtam, hogy macerás lesz. 🙂
Bár komolyabb hirdetéskezelő szoftverekkel nagyon sok minden gyorsítható.
Miért jó ez a megoldás?
Képzeld, ha egy hirdetésben ezt látod:
„Kedves Gábor kattints ide, mert ezt az akciót Neked találtuk ki…”
Ha Gábor vagy, nagyobb esléllyel kattintanál, mint akkor ha nincs ott a neved.
Főleg, ha mondjuk a névnapod környékén adnak egy speciális ajánlatot.
Viszont van egy gond.
Nem az, hogy elég nagy lista kell és elég szöszölős ezt megcsinálni, mert gondolom akár API-n keresztül is megoldható.
A gond az, hogy ez a módszer valószínűleg nem szabályos.
Hogy miért nem? Ez legyen a következő találós kérdés!
Írjátok meg itt, vagy ennél a Facebook bejegyzésnél hozzászólásban, és azt is, mit gondoltok erről a megoldásról! 😉