A Foursquare blogján megjelent egy érdekes bejegyzés, ami térképen mutatja be az utolsó 500 millió bejelentkezést. Ez gyakorlatilag 3 hónapos időszak.
A térkép nagyítható, így rá lehet benne közelíteni érdekes helyekre. Sőt olyan helyekre is, amik valójában nincsenek, mint például a Tihany és Szántód közötti Rév útvonala.
Ugyanis a térképen a pontok a bejelentkezések GPS koordinátáit jelentik.
A bejelentkezések és a sorrendjük elemzése segít abban, hogy jobb ajánlásokat adjon a cég az embereknek.
Például ha azt látja a rendszer, hogy a Vígszínház után az emberek a szembe levő török étterembe jelentkeznek be rendszeresen, akkor később a többi felhasználónak már rögtön ezt az éttermet ajánlja fel a rendszer, hiszen ez egy jó tippnek tűnik.
Ráadásul a felhasználó saját korábbi bejelentkezései, és az ismerősei bejelentkezési szokásai alapján még pontosabb ajánlásokat adhat a rendszer.
Ha valaki sörözőkbe jelentkezik be gyakran, a rendszer inkább a közelben levő sörözőket ajánlja fel neki a borozók vagy a szusi éttermek helyett. A Foursquare úgy gondolja, hogy ez az ő Page Rankjük a való élethez.
A Foursquare bejegyzését valószínűleg a Facebook Graph Search kapcsán előkerülő ajánlási lehetőségek is inspirálták, hiszen ott is sokat beszéltek a hely alapú ajánlásokról, amik a Foursquare-hez hasonlóan a helyi vállalkozásoknak is hasznosak lehetnek..
A Foursquare
A Foursquare egy olyan mobil telefon központú szolgáltatás, tulajdonképpen egy önálló közösségi hálózat, aminek segítségével virtuálisan is bejelentkezhetünk valódi helyszínekre.
A bejelentkezéseinket látják a Foursquare-en belül az ismerőseink, sőt, a bejelentkezéseket automatikusan megoszthatjuk akár Facebookon is. A Foursquare helyszín adatbázisát sok másik cég is használja. Például Instagrammal készített fotók helyszínének beazonosításánál is használhatjuk őket.
Az interaktív térképet itt tudjátok nézegetni. Ti használjátok a Foursquare-t?