Facebook kereső és helyi vállalkozások

Helyi vállalkozások és a Graph Search

Facebook kereső és helyi vállalkozások
A Graph Search a helyi vállalkozásoknak is sokat segíthet.

A mindennapjainkban fontos szerepet játszanak azok a dolgok, amik az aktuális környezetünkhöz kapcsolódnak. Éttermek mellett keresünk boltokat, szolgáltatásokat, ezek közül pedig sok olyan kis helyi vállalkozás, akiknek sokat segíthet (majd) a Graph Search a Facebook új keresője. Pékséget, fodrászt, kávézót keresel? Könyvesboltról írt az ismerősöd, vagy egy jó lakberendezési bolt Facebook posztját osztotta meg? Ha ezek a cégek használják a Facebookot, beszélnek róluk az emberek, akkor a Graph Search segíthet az üzleti életükben. Persze segíthet a Forursquare is, de azt csak néhány ezer ember használja Magyarországon, és világszinten is nagyságrendekkel kevesebben, mint a Facebookot. Aki eddig nem értette, hogy a kis üzletének mit adhat a rendszeres Facebook kommunikáció, akkor a keresésnek ez az új szemlélete talán ráébreszti.

Rajongó relevancia a kereséseknél

Van egy másik érdekes kérdése a Graph Search-nek, ez pedig a rajongó gyűjtés. A kereső eredményeihez valószínűleg sokat hozzá fog tenni az, ha kiterjedt jálózattal rendelkezik egy cég. Ha sok rajongója van, akkor a rajongókon keresztül sok ember tud eljutni a cég Facebook oldalához. De csak akkor, ha ezek a rajongók legalább valamennyire relevánsak. Ha egy kisvállalkozás eddig tisztességesen gyűjtött össze a rajongót, akkor a rajongók ismerőseinek keresésében van esély a jó helyezésre. De ha egy cég korábban ész nélkül gyűjtött rajongókat, esetleg vásárolt rajongókat, akkor az ilyen szempontból sem biztos, hogy jelentősen segíti az üzletet. Egyre inkább csak kozmetikázásnak lesz jó a dolog.

Keresőoptimalizálás: Facebook Graph Search
Vannak olyan cégek, akiknek kiemelten fontos, hogy jó helyen legyenek a Facebook keresőjében (is). Ilyenek például az éttermek és más „lokációban erősen érintett” cégek.

A Graph Search még nincs itt. De előbb-utóbb elér hozzánk is, ezért azt javaslom, hogy ha eddig még hezitáltál, akkor itt az idő, hogy cselekedj.

A Facebook azt javasolja a cégeknek a keresőre való felkészülésben, hogy frissítsék a Facebook oldaluk adatait, és rendszeresen kommunikáljanak a rajongókhoz. Vagyis:

  • Legyen jól megválasztva az oldal neve
  • Foglalj magadnak szép, rövid, beszédes Facebook webcímet
  • Töltsd ki részletesen az oldalad névjegy mezőjét
  • Állítsd be rendesen a kategóriát
  • A helyi vállalkozásoknak fontos, hogy az elérhetőségi (cím, telefonszám, nyitvatartás, stb.) pontosan legyenek megadva
  • Persze nem árt, ha a Facebook Graph Search keresőoptimalizálásával is foglalkozol egy kicsit 😉

Ezen felül már csak annyi a dolgod hogy gyűjts minél több valóban releváns rajongót, aktivizáld őket rendszeresen akár hirdetésekkel is, és ha ezt ügyesen csinálod, akkor jó pozícióban leszel, amikor több felhasználó fogja tudni használni a Graph Search megoldásait!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük