A Facebook hirdetések kezelése nem túl egyszerű, főleg, ha sok hirdetést kezelsz különböző kampányokban.
A Power Editor (Bivaly szerkesztő) kicsit segít a dolgon, ott tudsz másolgatni és beilleszteni, de ez még nem tökéletes.
A Facebook most létrehozott egy eszközt, ami segíti a dolgunkat. Ez a célzott közönség (Targeting Audience) illetve az erre épülő Audience Using Ad opció.
A bonyolult név ellenére tulajdonképpen ez azt jelenti, hogy célzási sablonokat tudunk létrehozni.
Vagyis mostantól nem kell minden egyes hirdetésnél azon gondolkodni, hogy milyen demográfiai, érdeklődési és egyéb célzásokat használunk, hanem létrehozunk célzott közönség sablonokat, és ezeket használjuk a hirdetés létrehozásnál.
Például ha a Közösségi kalandozások könyv hirdetésére szeretnék több hirdetést létrehozni különböző kreatívval, de ugyanazzal a célzással, akkor nincs más dolgom, mint egyszer beállítani egy célcsoport sablont (Célzott közönség / Targeting Audience), és azt használni ezeknél.
Célzott közönséget az Audiences menüpontban kell, a Custom Audineces (saját közönség) beállításához hasonlóan.
A különbség, hogy itt nem kell feltölteni semmit, hanem az alap Facebook opciókat kell beállítani az igényeinknek megfelelően.
A létrehozott célzott közönséget ezek után már csak használni kell, amire megjelenik egy új gomb a Power Editorban.
Ha kiválasztjuk a közönséget, az adatok – szó szerinte – egy gombnyomásra megjelennek, nem kell szöszölni a beállítással.
Viszont ha akarunk tudunk változtatni rajta.
Szerintem ez egy egyszerű és jó megoldás. Nem a célzási megoldások lehetőségét bővít, nem tudunk vele pontosabban választani célcsoportot, mint a Custom Audiences esetében, de tud könnyíteni a hirdetés kezelési munkákon.
Ti mit szóltok hozzá?