Kevesebb vagy több rajongót érnek el a Facebook oldalak?

Facebook elérés: növekszik vagy csökken?

Kevesebb vagy több rajongót érnek el a Facebook oldalak?
Kevesebb vagy több rajongót érnek el a Facebook oldalak?

Elég vegyes hírek jönnek a Facebook oldalak elérés változásával kapcsolatban.
Egyre többen érezzük azt, hogy csökken azoknak a rajongóknak a száma, akiket el tudunk érni a bejegyzésekkel. Az új hirdetési típusok megjelenése és az egyre több hirdetés a hírfolyamban közben mutat egyfajta irányt, amit elvár tőlünk a Facebook.

Többek között erről beszéltem a Menedzserképző központ „Közösségtől a vásárlásig” konferenciáján szerdán.
Bemutattam egy elemzést is arról, hogy a mi Facebook oldalunkon hogyan változott a rajongói szám és az elérés aránya, illetve két lehetséges megoldásról is beszéltem, a pontosabb célzásról és a különböző hirdetési lehetőségekről (Pl. Custom Audience, keresőhirdetés, page post ad).

Azonban folyamatosan jönnek az új hírek.
Cseh Gabriella küldte nekem ezt a cikket, amiben arról van szó, hogy bár a Facebook változtatott az algoritmuson, ez csak azokra az oldalakra van hatással, akik tulajdonképpen spamelik a rajongóikat.

Vajon mit ért spam alatt a Facebook?

Ez egy elgondolkodtató felvetés, ugyanis a Facebook a saját marketing anyagaiban azt javasolja a cégeknek, hogy  napi egy bejegyzést írjanak. Ne többet, ne kevesebbet.

Viszont innentől fogva, jogos a kérdés: ha a korábbi bevált gyakorlatot alkalmazzuk, vagyis naponta 2-3-4 bejegyzést írunk egy Facebook oldalon, akkor ezt már spamnek ítéli vajon a Facebook akkor is, ha egyébként ez hasznos tartalom?
Joanelli Tamással beszélgettünk valamelyik nap, és ő is osztotta ezt a gyanút. Ő azt érdekességet említette, hogy bár a legtöbb oldaluknál csökkenek az elérések, néhány oldalnál marad, esetleg kicsit emelkedik is. Azok az oldalak, amiknél nem csökken az elérés, azok olyanok, ahol kevesebb bejegyzés jelenik meg, nagyjából napi egy.

Érdekes a helyzet, illetve érdekes a Facebook eljárása is, ha ez tényleg igaz.
Vajon a túlterhelt hírfolyam miatt díjazza azokat az oldalakat a Facebook, amik kevesebbet posztolnak?
Lehet, hogy egyszerűen a bejegyzések megjelenésének új algoritmusa azt eredményezi, hogy több megjelenést kapnak a bejegyzések a hírfolyamban később, az első pár óra után, de az újabb bejegyzések „elvágáják” a régiek megjelenését, ezért nincs esély arra sűrű posztolásnál, hogy maximalizálja egy-egy poszt az elérését?

Lehet, hogy megéri kevesebb időt és energiát fordítani egy-egy oldal kommunikációjára, már ami legalább is a mennyiségre vonatkozik.  A minőségre, a témára és az időzítésre viszont ebben az esetben fokozattan oda kell figyelni, hiszen nincs másik esély (csak a hirdetés).
Nyilván ezekre a kérdésekre csak tesztek illetve tapasztalatok adnak választ.

Nektek mi a véleményetek? Hogy látjátok, kevesebb bejegyzés hozhat nagyobb eredményt?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük