Facebook rajongó típusok

A Facebook rajongók 7 típusa

Facebook rajongó típusok
Kik a rajongóid, mit tudsz róluk?

Gondolkoztál már azon, hogy pontosan kik is a rajongóid, mi az, ami érdekli vagy motiválja őket? Vagy Te is csak azt nézed, hogy éppen hány főnél jár a számuk?

Te ne kövesd el azt a hibát, amit mások, mert a sült galamb nem fog a szádba repülni!

Ha azt akarod, hogy Facebook oldalad rajongói száma folyamatosan növekedjen, akkor ismerd meg a rajongóidat, és legfőképp azt, hogy mi az, ami érdekli őket!

Hiszen ha rendszeresen olyan bejegyzéseket írsz, amit a rajongóid szeretnek és megosztanak, akkor az gyorsabb fejlődést jelenthet a Facebook oldalad számára.

Kérdés az, hogy milyen rajongó típusok vannak, és melyik típus milyen információt kedvel illetve oszt meg?

A cikkünkhöz Social Media Examiner csoportosítását vettük alapul, ezt egészítettük ki saját tapasztalatainkkal.

Nézd végig a csoportosítást és gondold végig, hogy a Te rajongói táborod melyikbe, vagy melyikekbe tartozik!

  1. Önzetlen – Ezek az emberek  arra törekednek, hogy hasznos és megbízható információt osszanak meg, hogy segítsenek embertársaikon a megosztásaikkal. Nekik olyan posztokat kell írnod, amik egy „ügyről” szólnak, vagy éppen abban segítenek nekik, hogy ők tudjanak segíteni másoknak.

  2. Karrierista – A karrieristák, azok a jól képzettek, akik azon igyekeznek, hogy munkájukból eredően hírnévre tegyenek szert. Éppen ezért, jobban kedvelik azokat a tartalmakat, amik komolyabb stílusúak és kapcsolódnak a szakmájukhoz. Preferált eszközeikhez tartozik a LinkedIn, és az email, de szakmai jellegű Facebook oldalakat és posztokat is szívesen olvasnak és osztanak meg, ha úgy érzik, ez segíti a szakmai fejlődésüket!

  3. Hipsterek – A hipsterek azok a fiatal posztolók, akik az „információs társadalomban” nőttek fel és ott is szocializálódtak. Ők tipikusan azok az emberek, akik Twittert és Facebook-ot használnak a friss és kreatív tartalmak megosztásához, és a posztok segítségével építik fel az online személyiségüket. Ha elsősorban a hipsterek tartoznak a rajongói táborodba, akkor törekedj arra, hogy mindig naprakész, friss információt nyújts nekik, változatos képeket, videókat, olyanokat amik emocionálisak és inspirálnak. De lehet a tartalom „lájkképes”kreatív, könnyed és vicces is.

  4. Bumerángok – A bumerángok folyamatosan keresik a megerősítést, mert a kritikák segítségével fejlődnek, még akkor is, ha azok esetleg negatívok. Ők tipikusan azok az emberek, akiknek minden esetben igénylik a visszacsatolást! Ezért, ha az oldaladon azt tapasztalod, hogy rajongóid tanácsot kérnek Tőled, vagy ki kérik a véleményed, akkor minden esetben add meg ezt nekik, és még tudás hiányában is reagálj rájuk!

  5. Kapcsolatépítők – A  kapcsolatépítők azért osztanak meg tartalmakat, hogy kapcsolatban maradjanak másokkal. A megosztásaik során ők sokkal változatosabb mintát mutatnak.

  6. Válogatósok – A válogatósok jól átgondolják, hogy mit osztanak meg és kivel. Ők személyre szabják a megosztásaikat és elvárják, hogy válaszoljanak is rá. Éppen ezért gyakran ők nem lájkot nyomnak, hanem e-mailt használnak, de gyakran használják a megosztás gomb testreszabás funkcióját is.

  7. Trend irányítók, vélemény vezérek – Trendirányítók, azok a vezetők, marketingesek és üzletemberek,  akik igyekeznek képben maradni az iparágukat érintő legfrissebb hírekkel és trendekkel kapcsolatban, és ezeket próbálják minél gyorsabban és agresszívebben megosztani a nagyközönséggel. Ezek az emberek általában szakértőnek tűnnek (vagy arra törekednek, hogy annak tűnjenek). Ha valamilyen szakmai oldalad van, akkor minden esetben hiteles és valós információt ossz meg, mert fals és téves információk esetén gyorsan elfordulhatnak tőled a rajongóid!

Persze minden ember több csoportba is besorolható, ráadásul minden Facebook oldalnál  megtalálható általában az összes felhasználó típus.

Mi a teendőd:
Nézd meg, hogy a Te célcsoportodba tartozó emberek hova tartoznak. Mi jellemző a lájkolási, megosztási szokásaikra és ezek alapján formáld Te is az oldalad tartalmát!

Ne feledkezz meg az oldaladhoz tartozó statisztikáról se, hiszen ott is rengeteg hasznos információt találhatsz a rajongóidról, melyet szintén fel tudsz használni a kommunikációd során!

Ha tetszett, vagy hasznosnak tartod a cikket, akkor lájkold, vagy nyomj egy +1-et, hogy ismerőseid is értesüljenek róla!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük