A Facebook kampány vs. biztonság

Van egy jól kialakított érkező oldalad? Pipa!
Fut néhány jól célzott Facebook hirdetésed? Pipa!
Fut egy ötletes Facebook kampányod, amihez készítettél egy jó kis alkalmazást? Pipa!
Van SSL engedélyezve az érkező oldalad domainjén? Az meg mi?

Talán már többen használjuk a biztonságos böngészést (https-t), amelyről nem régiben mi is írtunk egy cikket.

Aki már ezt a böngészést használja, az gyakran találkozhat egyes Iframe oldalakra kattintva a következő ablakkal:

Te kikapcsolod a biztonságos böngészést?
Te kikapcsolod a biztonságos böngészést?

Ennek a fordítása:
Kikapcsolod a biztonságos böngészést?
Mi nem tudjuk lejátszani ezt a tartalmat, mert a Facebookot biztonsági rendszeren (https) keresztül használod!
Szeretnél ideiglenes átváltani hagyományos (http) kapcsolatra, hogy ezt az alkalmazást használd?
A következő belépéskor biztonságos lesz újra a kapcsolat.

Ezt azok láthatják, akik biztonságos kapcsolaton keresztül böngésznek, és egy olyan alkalmazáshoz, Iframe oldalhoz jutnak, ami viszont nem biztonságos módot használ.

Sok üzleti oldal tulajdonos törekszik arra, hogy a nem-rajongók, a reklámokból érkezők vagy a azok, akik csak úgy rájuk találnak, egy alapértelmezett kezdő oldallal (like kapuoldal, iFrame) találkozzanak, de a biztonságos kapcsolat hiánya miatt, elveszíthetik az új látogatókat.

Vagyis, ha a Facebook Iframe oldaladon nincs beállítva https protokoll, akkor bizony elveszítheted a látogatóid egy részét, mert könnyen lehet, hogy sok embert megijeszt a fenti üzenet.

A Facebook egyre több rajongót bíztat a biztonságos böngészésre, tehát ha néhány elem a kezdő oldaladon nem biztonságos, akkor lőttek a márkaépítésednek.

Mi is a teendő, ha biztonságos böngészést akarunk?

Ha rendelkezel biztonságos kapcsolattal, tehát SSL rendszert használsz, és az alkalmazás (iFrame) létrehozásánál megadod a https-es címet is, akkor nincs gondod, hisz ekkor is meg tudják nézni a látogatóid az alkalmazásodat.

Mindezt hogyan?

Először is szükség van egy webszerverre, amely titkosítással rendelkezik. Pár ezer forintért be lehet szerezni olyan titkosító kulcsokat (SSL kulcs), amelyekkel le tudod titkosítani a webszerveredet. Ha

  • nem saját szervered van, akkor olyan tárhelyet kell választanod, amely titkosítással rendelkezik
  • van már titkosított szervered, akkor annyi a dolgod, hogy az alkalmazás beállításoknál a megfelelő sorokat kitöltöd még: Secure Canvas URL-hez  kell beírnod, Azt az url-t ahol a https protokollal ellátott verziója található az alkalmazásodnak vagy az oldaladnak.

Ha eddig nem volt titkosított szervered, és úgy készítettél alkalmazásokat, akkor át kell telepítened azokat egy ilyen szerverre. Ehhez itt találsz egy videót!

Hogyan látod a különbséget a biztonságos és a nem biztonságos böngészés között?

Nézzünk egy-két példát!

1.Budapest Bank Facebook oldala

Budapest Bank Facebook oldala
Budapest Bank Facebook oldala

 

Ha belépünk a Budapest Bank Facebook oldalára úgy, hogy biztonságos, https-es böngészést használunk, és szeretnénk megnézni az érkező oldalt, akkor ez az ablak jelenik meg (a fentebb látható a szöveggel). Ez akár azt is jelentheti, hogy a bank a biztonságos környezet feladására bíztat.

 

Nem biztonságos böngészés
Nem biztonságos böngészés

 

Ha rálépünk a Tovább gombra, tehát ezzel elfogadjuk azt, hogy átkapcsolunk nem biztonságos böngészésre, akkor már bejön az oldal. Kérdés, hogy mennyien fognak váltani?

 

 

2.Chio finomságok

Chio finomságok Facebook oldala
Chio finomságok Facebook oldala

 

 

Erről a kampányról korábban már írtunk, de nézzük most meg más szemszögből is! Biztonságos böngészést használva láthatjuk, hogy nem tudjuk megnézni a tartalmat.

 

 

Nem biztonságosan böngészve, Chio finomságok
Nem biztonságosan böngészve, Chio finomságok

 

 

 

Átváltva nem biztonágos (http-s) böngészésre, már egyből meg tudjuk nézni az iFrame oldalt.
Kérdés itt is az, hogy vajon mennyien fogják átváltani?

 

Mit látunk olyankor, ha biztonságos böngészővel rendelkező oldalt nézünk meg?

Biztonságos böngészés
Biztonságos böngészés

Ekkor a https-es böngészést használva, láthatunk egy lakatot az URL előtt, amely biztosít minket arról, hogy biztonságosan böngészünk.

A fenti példákból jól látható, hogy érdemes már most biztosítani neked is céged Facebook oldalát, hisz október 1-től már kötelező lesz.  Ha nem akarsz elfeledkezni erről, jelentkezz a biztonságos Facebook oldal nap eseményre, és oszd meg ezt ismerőseiddel is! Ehhez kattints ide!

Te már biztosítottad az oldalad? Ha nem, akkor itt az ideje, ha nem akarsz rajongókat veszíteni!

Kérdésed van? Tedd fel bátran!

(A cikknek a célja, hogy segítsünk. A példákkal senkit nem akarunk megsérteni.)

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük