Mi a 10 legnagyobb hiba, amit a Facebook oldaladon elkövethetsz?
A Socialbakers összeállított egy listát, amit kiegészítettünk néhány gondolattal és egy újabb ponttal.
Lássuk miket érdemes elkerülni a Facebook oldal gazdáknak!
1. Túl gyakran raksz fel valamit az oldaladra
Ez olyan, mintha spammelnél. Azt pedig mindenki utálja.
A túl sok kommunikáció persze márkától és iparágtól is függ.
Az általános javaslat a napi egy, de bizonyos esetekben ez lehet sokkal nagyobb is, akár napi 10-12. Pl. rádió adásokra gondolj.
2. Ugyanazt a tartalmat rakod fel újra és újra
Ne rakd fel mégegyszer ugyanazt! Erőszakos, kevesen szeretik.
3. Vita a rajongókkal
Nagyon óvatosan vitatkozz az oldalad rajongóival! Sok rossz példát (és kevés jót) látni erre, a leghíresebb talán a Nestle Kit Kat ügye.
4. Negatív hozzászólások törlése
Nagyon sok rossz példa van arra, ahogy a cégek egyszerűen törölték a negatív hozzászólásokat. Akár a Kit Kat, akár itthon az Auchan példája is megmutatta ennek a negatív hatását.
Nem szerencsés megoldás.
Érdemes létrehozni egy irányelvet arra, hogy milyen módon reagálsz a negatív rajongói hozzászólásokra.
5. Túl gyakori bejegyzések egymás után
Ez nem ugyanaz, mint az első pont, vagyis az, ha naponta túl sok bejegyzést írsz.
Az is gond lehet, ha naponta csak kettőt írsz, de csupán egy perc telik el a kettő között.
6. Csak egy fajta tartalmat osztasz meg
A változatosság gyönyörködtet. 🙂
Persze mindenkinek az a legfontosabb, hogy forgalmat vigyen a weboldalára, de ha csak a weboldalad linkjeit rakod fel, akkor az unalmas lehet.
Rakjál fel képet, videót, egyszerű üzenetet is néha!
7. Leírás nélküli megosztások
Ha felraksz videót vagy képet, esetleg megosztasz egy linket, írj hozzá leírást is.
Ez jobban felkeltheti az érdeklődést. Apró hiba, de érdemes elkelrülni.
8. Nem válaszolsz a rajongóknak
A legnagyobb hiba. A Facebook és a közösségi média két irányú kommunikációra ad lehetőséget, a rajongók pedig ezt el is várják.
Reagálj (szinte) mindenkinek, aki hozzászól!
9. Túl lassan reagálsz a hozzászólásokra
Nem elég ha válaszolsz, az sem mindegy, hogy mikor.
Érdemes minél előbb válaszolni. Az eredeti cikk 6 órán belüli válaszidőt javasol, de természetesen ez más-más lehet iparáganként és a hozzászólás típusonként is.
Van ahol szinte azonnal érdemes reagálni (azokra amikre tényleg érdemes), van ahol beleférhet akár egy napos válaszidő is.
Egyébként az új Facebook oldal funkciók sokat segítenek e két hiba kikerülésében, hiszen már a Facebook küld e-mail értesítést is.
10. Nem használsz érkező oldalt
Az érkező oldalalak (landing tab) sokkal hatékonyabbá tudják tenni a látogatók rajongóvá konvertálását (de szép mondat). Akár 38%-kkal többen is megnyomhatják a tetszik gombot, ha használsz egy jó érkező fület.
Ha tudni szeretnéd, hogyan csinálj FBML érkező oldalt, itt kapsz segítséget.
+1. Ha nem használod a statisztikákat
A Facebook statisztikája sokat segíthet abban, hogy tudd, mikor és mit érdemes megosztanod a Facebook oldalad üzenőfalán.
Érdemes rendszeresen vizsgálni.
Szerinted milyen hibák vannak még, amiket érdemes elkerülni?