Lead hirdetés Instagramon

Az Instagram egyre inkább átmegy a márkaépítés/elérés vonalról a konverziók irányába.
Egy éve még ugyanis inkább az lehetett a célunk, hogy itt is ismertséget szerezzünk a márkának, itt is építsük a bizalmat és erősítsük a kapcsolatot. Ráadásul ezt főleg olyan márkáknak tudták hatékonyan, amelyik a fiatalos életérzéshez tudtak kapcsolódni.

De aztán egyre többet csiszoltak a lehetőségeken, egyre jobbak lettek az átkattintási megoldások, elkezdték tesztelni a boltok használatát is. Közben pedig azt tapasztaltuk, hogy egyre jobb konverziók jönnek erről a platformról.
Most pedig kiterjesztették a Lead hirdetést Instagramon is.
A Lead hirdetést, amit először csak mobilon lehetett használni, aztán asztali környezetbe is kiterjesztették, most pedig egy újabb platformon használhatjuk.

Hogyan működik?
Az alap ugyanaz: létrehozunk egy hirdetést, amiben készítünk egy űrlapot.
Ha valaki kattint a hirdetésre, megjelenik az űrlap, amiben lehetnek előre kitöltött adatok, nyílt kérdések, beleegyező nyilatkozatok. Az űrlap Instagramon is kitölti a teljes mobil nézetet.

Lead hirdetés Instagramon: bal oldalt maga a hirdetés, középen az űrlap ajánló felülete, jobb oldalt pedig a záró oldal némi hibaüzenettel.

Lead hirdetés Instagramon: bal oldalt maga a hirdetés, középen az űrlap ajánló felülete, jobb oldalt pedig a záró oldal némi hibaüzenettel.

De van pár fontos különbség:

– Instagramon korlátozva vannak az előre kitöltött mezők. Csak ezekben jelenhetnek meg előre kitöltött adatok: e-mail, teljes név, telefonszám, nem. Ez nyilván az eltérő adatkezelés miatt lehet. Ha olyanokat választunk, amik nincsenek a rendszerbe, kézzel kell kitölteni őket.
– a Facebook szerint van eltérés az űrlap kezelésben is. Instagramon kevesebbet lehet gördíteni, többet kell kattintani. Ebben azért nem tapasztaltunk olyan drámai különbségeket.
– Instagramon csak a mobil appban működik a Lead hirdetés, az asztali felületen nem.

Fontos, hogy Instagramot nem lehet önálló elhelyezésként választani. Csak akkor engedi kiválasztani, ha a Facebook hírfolyamot is használjuk.
Éppen ezért a képarányoknál abban érdemes gondolkodni, hogy ugyanazt a képet fogja használni mind a két platformon.
Vagyis ha négyzetes képet használunk, Facebookon le fogja vágni az alját és a tetejét. Ha fekvő formátumú képet, akkor Instagramon is ez fog megjelenni.

Természetesen elindítottuk az első ilyen hirdetéseket, amint lesznek tapasztalataink beszámolunk róluk. A Haladó Facebook hirdetési tréningen biztos. 😉

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)