Instagram: érkezik a hírfolyam algoritmus

Ha valaki ott volt az Evolution-ön, ahol a közösségi média trendjeiről beszéltem, az egyik az volt, hogy egyre több közöségi hálózat fog használni algoritmusokat a fő felületein.
A Facebook ezzel már régóta borzolja a kedélyünket, de nagyjából már beletörődtünk. Idén a Twitter is látványosan elmozdult ebbe az irányba.
Most pedig az Instagram jelentette be, hogy hamarosan algoritmust használ a feed-ben.

Az ok a szokásos:

  • az emberek lemaradnak a nekik szóló posztok 70%-áról”
  • gyakran nem találkozol azokkal a posztokkal, amik igazán fontosak neked”
  • a hírfolyamot úgy fogja rendezni az algoritmus, hogy megmutassa azokat a pillanatokat, amik neked fontosak
  • a túl sok felhasználó (és cég) egyre több információt oszt meg egymással, ami miatt telítődik, és egyre kevésbé használható a rendszer.

Ismerős?
Mintha csak a Facebook hírfolyam algoritmusról lenne szó.

Azért persze van különbség.
Először a sorrend optimalizálásra helyezi a fókuszt. Vagyis minden poszt meg fog jelenni, de abban a sorrendben, ami a Facebook az Instagram szerint a legideálisabb az olvasóknak.
Kérdés, hogy meddig marad így.

Érdekes kiegészítések az Instagram újdonságához:

1. az Instagram posztok dátuma hamarosan pontosan fog megjelenni. Vagyis nem azt fogja kiírni, hogy három hete töltötte fel valaki a videót, hanem, azt, hogy a dátum 2016. 02. 25.

2. az Instagram egy kutatás szerint komoly bajban van.
Mégpedig azért, mert a mérések szerint esik az interakciós arány. Drámai mértékben.
2015 januárban 4.96 volt a visszajelzési arány, decemberben már csak 3.1
Ez persze köthető ahhoz is, hogy közben dinamikusan nőtt a felhasználók száma, hiszen egy év alatt nagyjából 100 millió felhasználót gyűjtött.
Ugyanakkor sokan megkongatták már a vészharangot ennek a kutatásnak a láttán, és biztos, hogy a hamarosan bevezetendő Instagram algoritmus egyik célja is az, hogy jobban megfogja a felhasználókat.

Mivel az Instagram Magyarországon is a második-harmadik (attól függ, minek tekintjük a YouTube-ot) legjobban használt közösségi hálózat, érdemes végiggondolni, mit jelentenek ezek a változások a célcsoportodnak és a cégednek.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)