Az Evolution konferencia kapcsán frissítettem a Facebook és Instagram felhasználókról szóló aktuális számokat, ráadásul a múlt héten kijött egy kutatás a hazai LinkedIn felhasználókról is, szóval itt az ideje, hogy megint foglalkozzunk a témával.
Frissítés 2016.03.11.:
Találtam egy új kutatást a hazai YouTube-bal kapcsolatban, ezzel is kiegészítettem a cikket, hogy egy helyen legyen minden.
Facebook felhasználók száma Magyarországon
A Facebookot 2016 március elején 5.260 millió magyar használja.
A felhasználói szám lassú bár de növekszik, ugyanakkor a dinamikája nem változott. A fiatalok kopnak ki a rendszerből, az idősebbek egyre többen vannak.
![Facebook felhasználók 2016 márciusában: szembetűnő, milyen kevesen vannak a 18 alattiak.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2016/03/facebook-aktualis-felhasznalo-korfa-2-2016-03.png)
![facebook-felhasznalo-valtozas-2016-03](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2016/03/facebook-felhasznalo-valtozas-2016-03.png)
![facebook-felhasznalo-valtozas-korfa-2016-03](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2016/03/facebook-felhasznalo-valtozas-korfa-2016-03.png)
Instagram felhasználók száma Magyarországon
Az Instagramon túl régi idősoros adatunk még nincs, de azért itt is érzékelhető változás, hiszen tavaly novemberben még csak 550.000 embert tudtunk itt elérni a Facebook szerint, ma már 730.000-et. Ugyanakkor ez nem jelenti valószínűleg azt, hogy ténylegesen ennyivel nőtt volna a felhasználói kör. A bővülés mögött valószínűleg az is ott van, hogy tavaly év végén vezette be a Facebook a hirdetési lehetőséget az Instagramon. Az elején pedig valószínűleg nem vett még mindenkit figyelembe a rendszer. Azt viszont nem tudjuk, ez a folyamat meddig tartott, vagy tart-e még ma is.
![Az Instagram a fiatalok közösségi hálózata Magyarországon (is)](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2016/03/instagram-korfa-3-2016-03.png)
LinkedIn felhasználók száma Magyarországon
A LinkedIn hirdetési rendszere szerint ma Magyarországon 659.000 embert lehet elérni.
Ugyanakkor jó tudni, hogy kijött egy részletes kutatás a témában, amelyik 711.000 emberrel számol.
Mivel a másik két rendszernél is a közösségi hálózat saját adatait használtuk, ha összehasonlítunk, azt gondolom itt is a LinkedIn adatait érdemes figyelembe venni.
Ugyanakkor a MediaQ kutatása nagyon sok olyan adatot tartalmaz, amit a LinkedIn nem árul el nekünk, ezért ezt mindenképpen érdemes átnézni.
Íme a diák:
Közösségi média felhasználók
Az előbb említett MediaQ kutatásból származik a következő ábra. Azt gondolom érdemes ezen kicsit elgondolkodni.
![Aktiív közösségi média felhasználók a MediaQ kutatása szerint.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2016/03/kozossegi-media-magyarorszag-2016-03-1024x640.png)
A számok némileg eltérnek a közösségi hálózatok saját adataitól, de most talán nem is ez a lényeg, hanem az arányok.
Egyrészt csoda, hogy mennyien gondolnak még magukra, mint Google+ felhasználóra, hiszen a rendszerben alig látni aktivitást.
Másrészt érdekes nekem a YouTube, amit ezek szerint egyre többen használnak tudatosan.
Az egészet pedig érdemes végignézni olyan szempontból is, hogy a MediaQ szerint Magyarországon 5.580.000 ember használja az internetet.
YouTube Magyarországon
Találtam egy kutatást a YouTube hazai használatáról szóló 2015-ös kutatásról.
Nem a legfrissebb, de a teljesség érdekében hasznos.
Bónusz: közösségi média számok és trendek
A végére pedig egy előadás, amiben nem csak felhasználói számokról van szó, hanem más adatokról, és a trendekről is.