Mennyire jó a lead gyűjtő hirdetés?

Múlt héten ahogy megjelent a Lead Generation hirdetés (magyarul Érdeklődőkeresési kampány), természetesen rögtön rávetettem magamat, hogy lássuk, mennyire jól használható.
Bevallom fenntartásaim voltak azzal kapcsolatban, hogy gyakorlatilag landing page nélkül, csak egy hirdetés hatására feliratkoznak-e az emberek. Plusz az is kérdés volt bennem, ha igen, milyen költségen.

Összegyűjtöttem a tapasztalatokat, és levontam pár következtetést is, de ha érdekel, hogyan lehet használni a lead gyűjtő hirdetést a karácsonyi kampányodban, gyere el a Facebook szüret karácsonykor tréningre! 😉

Ahogy jöttek az első eredmények, igazolni látszódott a félelmem.
98 forintba került ugyanis egy regisztráció.
Olyan témában, amelyiknél korábban futtattam “sima” kampányt, ami weboldal kattintás hirdetéssel, egy landing page-en iratkoztatta fel az embereket.
Az eredeti kampánynál ugyanis 55 forint környékén volt egy regisztráció ára.

Aztán eszembe jutott valami, és rögtön más lett a leányzó fekvése.
Ugyanis végiggondoltam, hogy az új, lead gyűjtő hirdetés csak mobilon fut.
Szóval megnéztem a korábbi kampányt felületre lebontva, és kiderült, hogy mobilról 93 forintba került korábban egy regisztráció.

Így azért rögtön máshogy néz az ember az új hirdetés típusra, főleg annak fényében, hogy az egyik hirdetés szöveg, amivel teszteltem szintén 93 forintért hozott egy e-mail címet. Ugyanannyiért, mint egy specializált landing page önálló grafikával + szöveggel + saját formmal.

A győztes lead gyűjtő hirdetés előnézete

A győztes lead gyűjtő hirdetés előnézete

Pár dolgot azonban érdemes végiggondolni:

1. A landing page-nek van más előnye is a feliratkoztatáson kívül. Például remarketinget is lehet csinálni plusz upsell jellegű funkciókat. Ezekne csak egy része oldható meg a lead gyűjtő hirdetéssel.

2. A lead gyűjtő teszt kampány nem volt se kreatív, se célzás szempontjából rommá optimalizálva, lehetnek még benne tartalékok, ami nagyon jó.

3. Viszont a sikeresebb kreatív trükkös volt, mert kifejezetten a funkció kipróbálására biztatta az embereket, amit más esetben nem lehet kipróbálni. De persze ez is a marketing része. 🙂

4. Ugyanakkor ez csak egy kampány volt a sok közül, ahol jelenleg 100 alatt van a regisztrációk száma, szóval kell még tesztelni bőven, hogy összehasonlítható legyen.

5. A lead gyűjtő hirdetéseknél nehézség, hogy -egyelőre- nem lehet automatizálni. Kézzel kell letölteni a csv fájlt, majd kézzel kell ezt felvinni a saját rendszerbe. Landing page esetén erre nincs szükség.

Összességében ígéretes szerintem ez a hirdetés típus (szemben más hirdetési formátumokkal), érdemes intenzívebben, több felületen tesztelni.

Ti jöttök. Mit gondoltok, sikerült nektek is kipróbálni?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)