A Facebook egyre több funkciót szív magába. Az új hirdetéstípussal a e-mail cím gyűjtő landing page készítésének „nyűgétől” óv meg minket. A látogatókat pedig attól, hogy mobilon kelljen adatokat gépelgetniük egy feliratkozáshoz.
Nézzük hogyan!
Először is az alapok:
- A hirdetés típus célja: e-mail cím gyűjtés
- Felület ahol használható: csak mobil
- Licit típusok: kattintás vagy lead-re optimalizált
- Facebook oldalra szükség van hozzá
- Kell hozzá saját adatvédelmi szabályzat
- Előnye: mobilon megkíméli a felhasználókat a gépeléstől, mert a Facebookos adatokat lehet használni a regisztráció során
A funkció Power Editorban érhető el, ahol természetesen egy új kampánytípust kell választani.
![Power Editorban kezdődik a móka, itt találhatjuk az új hirdetési típust](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2015/09/facebook-lead-ad-power-editor.png)
A kampány választás után, a hirdetés sorozatnál természetesen csak mobil felület jelenik meg, hiszen ezt a formátumot csak mobilon használhatjuk.
A célzás ugyanaz, mint a többi hirdetésnél.
A hirdetés létrehozása során jönnek az izgalmas részek.
Az, hogy meg kell adni Facebook oldalt, az nem annyira különleges, ahogy abban sincs újdonság, ahogy a hirdetés kreatívot kell megadni.
Az már egy kicsit érdekesebb, hogy a call-to-action gomboknál új lehetőségek is vannak:
- download
- get quote
- learn more
- sign up
- subsrcibe
Az új funkció lényege azonban csak most következik, hiszen kapunk egy regisztrációs form szerkesztő felületet a hirdetés létrehozás során.
Itt vagy kiválasztjuk a korábbi formok valamelyikét, vagy készíthetünk új űrlapot.
Sajnos az űrlapnak magyar nyelvű verziója még nincs, jelenleg csak 11 nyelv közül tudunk választani.
![Könnyen választhatunk az előre megadott opciók közül amikor a formot hozzuk létre.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2015/09/facebook-lead-hirdetes-form-mezok.png)
Az űrlap létrehozása során eldönthetjük, miket kérdezünk az emberektől.
Az e-mail címen és a neven keresztül rengeteg Facebook van tárolt adat közül választhatunk, plusz lehetőség van 3 kérdést is feltenni a feliratkozóknak.
Az űrlap mezőinek kiválasztása után meg kell adnunk egy adatvédelmi szabályzatot, és egy külső weboldalt, ahova érkezhetnek a kitöltők.
Ezzel tulajdonképpen kész is a lead gyűjtő hirdetés.
Igen ám, de hova kerülnek a megadott adatok? Kérdezhetnénk teljesen jogosan…
![A Facebook oldalunkon találjuk az űrlapok eredményét. Innen tudjuk CSV fájlban letölteni az adatokat, amiket megadtak a regisztrálók.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2015/09/facebook-lead-ad-froms-library.png)
A Facebook oldal Publisher Tools menüpontja bővül egy új ponttal Forms Library néven, ahova a formok által gyűjtött adatbázisok kerülnek. Innen tudjuk letölteni az adatokat egy-egy csv fájlban. Plusz kapunk egy kis áttekintést arról is, hogy teljesít a form.
Az eredmény egy olyan hirdetés lesz, ami csak mobilon jelenik meg, és ami kattintás után nem egy weboldalra visz, hanem azonnal feldob a mobil Facebookon belül egy formot előre kitöltött adatokkal. Értelemszerűen csak ha ilyen mezőket adtál meg.
![Így néz ki a Lead gyűjtő hirdetés mobilon. A hirdetésre kattintva az adatkitöltő felületek jönnek a végén pedig ki vihetjük az embereket egy különálló linkre.](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2015/09/facebook-lead-hirdetes-mobil-felulet.png)
A hirdetésre kattintva az adatkitöltő felületek jönnek a végén pedig ki vihetjük az embereket egy különálló linkre.
Mennyire jó ez a hirdetés típus?
Erre még nehéz válaszolni, hiszen még épp csak elindultak a tesztkampányok.
Az, hogy csak angolul jelennek meg az árlap szövegei egyelőre a kisebb gond, illetve a beépített 11 nyelven nem is gond.
Viszont az, hogy az űrlapot nem nagyon lehet formázni, és nem tudunk fölé magyarázó, kedvcsináló, motiváló szövegeket írni már nem olyan szerencsés.
Természetesen ezeket a szövegeket bele kell rakni a hirdetésbe, de még így is kicsit karcsúnak tűnnek a lehetőségek.
Frissítés: közben kiderült, a Lead Generation hirdetés magyar neve „Érdeklődőkeresési kampány” lett. Itt találjátok hozzá a helpet.
Mindenesetre a tesztek mennek, amint látjuk az eredményeket be fogok róla számolni.
Ti mit gondoltok ezek alapján erről a megoldásról?