Hogyan nevezd el a közösségi oldalad?

Az utóbbi időben több céggel is csatát vívtunk Facebook oldalak elnevezése miatt.
Főleg multiknál, nemzetközi cégeknél nehéz megfelelni a sok céges szabályzatnak, de kkv-k esetében is láttunk már fucsaságokat. Úgy tűnik, a cégek döntéshozói szerint akkor jó egy Facebook oldal neve, ha pontosan leköveti a céges struktúrát, és a cég tudja, hogy miről szól.
Hát nem.

Egy céges Facebook jelenlét elnevezésével több logika alapján lehet elindulni. Az elnevezési elv lehet például

  • a márka, amit az emberek ismernek
  • a szolgáltatási terület vagy terméktípus, amit tudnak azonosítani a vevők
  • üzenet vagy gondolatvilág, amivel tudnak azonosulni a célcsoport tagjai

Szinte bármi, de ne a céges hierarchia legyen az alap!

Szívesen írnék rossz példákat, de nézzünk inkább egy kitalált esetet!

Például ha egy nemzetközi cég neve BluePillowX, amelyik felhő szolgáltatásokat árul, és az egyik divíziója, amelyik a biztonsággal foglalkozik, szeretne megjelenni magyarul a Facebookon.
A cég marketingesei szeretnének ragaszkodni a hierarchiához, ezért ezt a nevet választják:

BluePillowX Adatbiztonsági és Biztonságtechnikai Csoport Magyarország

Belülről nézve teljesen jó, mert a cégen belül így hivatkoznak erre az egységre. Azonban hosszú, nehezen érthető, és a célcsoport nem is biztos, hogy tudja, ez az, ami neki szól.
Mert a vevők csak BluePillowX Security-ként emlegetik egymás közt.

Ilyenkor már meg is van a megfejtés, érdemes a vevők által használt, rövidebb elnevezéseket választani.
Könnyű, érthető, a célcsoport tudja, hogy miről van szó, a márka benne van, lefedi a területet.

De lehet más oldalról is megközelíteni. Például így:

BluePillowX – biztonságban a felhőben

Márka benne van, és benne van az üzenet is.
Ha valaki látja az oldal nevét, rögtön tudja ki a cég, és miről szól az oldal.

Néhány példa, ahol okosan nyúltak az oldal elnevezéshez:

  • Whiskas Cicavilág
  • Csonti Car – A legjobb ár
  • Nike Running Hungary

Mindegyik rövid, kifejező, a Whiskas és a Csonti pedig még pluszt is belevisz.

Szerencsére most már a legtöbb oldal nevét meg lehet változtatni, itt a jó alkalom, hogy a korábbi rossz elnevezéseket rendbe rakjuk, de az új oldalak létrehozásánál is érdemes kreatívabban gondolkodni!

Egyébként ti milyen ötletes elnevezésekkel találkoztatok?
Írjátok meg a hozzászólások között!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)