Az online marketing igazából egy kisgyerek

Ha jobban belegondolunk, az online marketing egy kisgyerek.
És most nem arra a klasszikus megközelítésre gondolok, hogy még fiatal a többi marketing technikához képest.

Arra gondolok, hogy eszeveszett sebességgel fejlődik, és könnyen lehet, hogy ami ma működik, amelyik eszköz ma használható, az holnap már nem lesz ugyanolya, vagy nem fogsz hozzáférni egyáltalán.

Ez olyan, mint amikor egy kisgyerek párhónaposan elkezd nagyon gyorsan és látványosan fejlődni.
Egyik nap aranyosan gügyög, meg még másik nap is, de harmadik nap már nem. Aztán viccesen kezd görögni a földön, de az is csak néhány napig tart.
Utána próbál mászni, de nem megy tökéletesen. Ez persze cuki és aranyos, de gyorsan túl jut ezen is, és jön a következő szint.

A szülő, aki szereti megörökíteni a pillanatokat és minden vicces, kedves lépést, gügyögést, megmozdulást videóra venne (vagyis olyan, mint én), nincs könnyű helyzetben.
Ha ma nem videózod le az aktuális történéseket, akkor többet lehet, hogy nem lesz rá lehetőséged.

Amivel egyébként nincs semmi baj, mert nem tudom, mit kezdenék magammal, ha olyan sok fotó és videó lenne a gyerekkoromról, mint ami majd a következő generációnak a rendelkezésére áll.
De tény: ha valaki szeretne emlékeket gyártani, nagyon résen kell lenni.

A Facebook, a Google, és persze a többi cég nagyon gyorsan fejleszt és tesztel, néha nyílnak kiskapuk, aztán ugyanolyan gyorsan bezáródnak. Szóval nem érdemes hetekig tervezni egy-egy új szolgáltatás kipróbálását.
Minél előbb el kell kezdeni használni, mert ki tudja, hogy egy-két hét múlva lesz-e rá alkalom.

Éppen ezért igyekszünk mi minden újdonságot azonnal tesztelni.
Egyrészt, hogy minél több tapasztalatot tudjunk átadni az ügyfeleinknek az együttműködések során, az oktatásokon, és persze itt a blogon is.
Másrészt pedig nem tudjuk, hogy meddig él egy funkció, ami aztán persze lehet, hogy soha nem jön vissza újból, de lehet, hogy pár hónap múlva új formában éled fel, ilyenkor pedig jól jön minden korábbi tapasztalat.

Szóval ha láttok valami újdonságot, ne habozzatok, teszteljétek, ha pedig valami olyan jelenik meg, mint pl. a Facebook oldal átnevezés, szintén nem érdemes sokáig töprengeni, ha már évek óta szerettetek volna cserélni.

Az online marketing nem egy kőtábla. Ez maga a YOLO és a CARPE DIEM.
Akkor, és addig használjátok, amikor és éppen ameddig lehet. 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük