Egy recept a gyors Facebook hirdetés létrehozáshoz

A Közösségi konditerem képzés zárt Facebook csoportjában jött egy nagyon jó kérdés:
“hogyan lehet úgy egy hirdetési kampányt összerakni, hogy az a boostnál többet érjen, de ne sokszoros idővel készüljön”

A kérdés teljesen jogos, mivel a boost postnak, vagyis a bejegyzés kiemelésnek számtalan hátránya van (korlátozott célzási lehetőségek, nincs konverzió mérés, nem lehet elhelyezést választani, stb.).
Viszont pár gombnyomással létre lehet hozni, ami nagy előny, ha valakinek sok dolga van. Igaz, hogy az időspórolás hatékonyság és megtérülés oldalon nagyon sokba kerülhet.

Cserébe ott a csilli-villi hirdetéskezelő felület, vagy a Power Editor, amelyikeknél nagyon sok mindent be lehet állítani, bár kicsit macerásan. Igaz, hogy csak pár perccel tart tovább, de néha az a pár perc is inkább másra kellene.

Adott tehát a kérdés: hogyan hozhatunk létre gyorsabban bejegyzés hirdetést, amelyik viszont jobb a boost postnál?
Íme egy recept a hirdetési sablon létrehozására.

Alapozzuk meg a célzott hirdetéseket!

1. Készíts egy új hirdetést, amelyik az egésznek a sablonját fogja adni.
Ezt rakd be egy önálló kampányba, aminek pl. Kiemelt posztok lesz a neve.
Válaszd ki azt a bejegyzést, amivel az első hirdetés futni fog.

2. A hirdetés létrehozás során állítsd be a kedvenc célzási és elhelyezés megoldásaidat.
Saját közönségek, konkurens célzás, demográfia, ismerősök célzása, mobil kizárás, konverzió követés, stb. Állíts be mindent, ami bevált.
Ezek a beállítások a hirdetéscsoport szintjére fognak kerülni.

3. Adj nevet a hirdetéscsoportnak, pl. Kedvenc célzás.

4. Határozd meg a napi büdzsét, licitet, stb.

5. A hirdetés létrehozás után menj el a hirdetéscsoport szintre (Kiemelt posztok / Kedvenc célzás), és másold ki a webcímet, vagy rakd el a könyvjelzők közé.

Ez volt az alap. Itt megnézheted egy rövid videón is:

Facebook hirdetés sablon alapozás

A video posted by Richard Levai (@ricsi) on

Új hirdetés célzottan, de gyorsan

Innentől már egyszerűsödik a dolgod, ha egy újabb posztot akarsz kiemelni. Ugyanis csak a következőt kell csinálni:

1. Nyisd meg a hirdetéskezelőben a Kedvenc célzás hirdetéscsoport nézetét a könyvjelzők közül.

2. Kattints a jobb felső sarokban a hirdetés létrehozás a hirdetéscsoportban gombra.

3. Ellenőrizd a kreatívot, állítsd be a konverziókövetést.

És kész. Íme egy másik rövid videó:

Új hirdetés a hirdetéssoroztaban

A video posted by Richard Levai (@ricsi) on

Mivel a hirdetéscsoport szintre kerül gyakorlatilag minden, nem kell szórakozni a beállításokkal, csak a kreatívval.
Persze van hátulütője.
Ezek a bejegyzés hirdetések nem fognak maguktól leállni. Folyamatosan futnak a meghatározott napi kerettel.
Viszont ez nem olyan nagy gond, hiszen az új hirdetés létrehozása után úgy is a hirdetéssorozat szintjére kerülsz, ahol a korábbi hirdetéseket kikapcsolhatod ha akarod.

Haladó tipp:
Ha külön szeretnéd becélozni pl. a rajongókat, az e-mail feliratkozókat, a nem rajongókat, a konkurens oldalak rajongóit, stb., akkor ne egy hirdetéssorozatot hozz létre, hanem 2-3-4 sorozatot, a megfelelő célzásokkal.
Ebben az esetben mindegyikben létre kell hozni a hirdetéseket, vagy csak abban, amelyik célzásra éppen szükséged van.

Persze Power Editorban lehet még kisebb trükkökkel időt nyerni, de a fenti megoldás talán az egyik megegyszerűbb.

Van még egyébként egy nagyon hasznos dolog, amivel drasztikusan csökkenteni tudod a hirdetéskezelésre fordított időt.
Ez pedig az eredmények követése, ami szintén macerás lehet, de erre is lehet sablon létrehozni. Nem csak ilyen “ál sablont”, mint a hirdetéskezelésnél, hiszen jelentéseket lehet menteni, majd azokat gyorsan átnézni. Erről itt írtam.

Neked van más trükköd arra, hogyan gyorsítsd fel az eredményes hirdetések létrehozását?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük