Továbbra is megéri a kkv-knak Facebookozni

A Facebook jelenlét folyamatosan egyre többe kerül a cégeknek, hiszen egyre kevesebb embert érnek el ingyen, így pedig arra kényszerülnek, hogy növeljék a hirdetési költségeiket.

Kíváncsiak voltunk, hogy ez a tendencia hogyan érinti a vállalkozásokat.
Mennyire távolodnak el a Facebook használattól, mennyire változnak a szokásaik és a céljaik?
Éppen ezért a tavaszi kutatásunkat ősszel, a karácsonyi időszak előtt is megismételtük.
Az online kérdőívet 183 kisvállalkozás és egyéni vállalkozó töltötte ki.

Megéri a vállalkozásoknak Facebookozni.

Erre a kérdése tavasszal a válaszadók 72,7%-a válaszolt 2014 ősszel igennel.
Tavasszal az arány hasonló volt: 72,9%.

Az eléréscsökkenések és a más változások ellenére továbbra is a legtöbb vállalkozásnak megéri üzleti célból Facebookozni.
Az eléréscsökkenések és a más változások ellenére továbbra is a legtöbb vállalkozásnak megéri üzleti célból Facebookozni.

Az elmúlt 2 évben folyamatosan csökkent a Facebook oldalak elérése, de idén tavaszra eljött az az állapot, hogy a vállalkozások jelentős része nem tudja elérni a rajongóit ingyen.
Ennek fényében érdekes, hogy a növekvő hirdetési költségek ellenére nem csökkent azoknak az aránya, akik szerint megéri a cégeknek Facebookozni.

Célok és megvalósítás

Annak ellenére, hogy az elégedettséget nem érintették a Facebook változásai, a célokat és a Facebook használat módját igen.
A vállalkozások céljai ugyanis sokat változtak.
A leglátványosabb változás a Facebookon történő adatbázis építést érintette, ez ugyanis az ötödik helyről a negyedikre ugrott.
De feltűnő az is, hogy az új vevőszerzés és a közvetlen értékesítés egyre fontosabb lett, míg a régi vevőkkel történő kapcsolattartás csökkent.

A célok kicsit változtak, például az adatbázis építés sokkal erősebb lett.
A célok kicsit változtak, például az adatbázis építés sokkal erősebb lett.

Mark Zuckerberg ingyenes elérés csökkentő stratégiája láthatóan bejött.
A vállalkozások ugyanis egyre rendszeresebben hirdetnek a Facebookon, és egyre több pénzt utalnak a közösségi hálózatnak.

Nem véltelen, hogy arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a Facebookon a második helyre ugrott az egyre többet kell költeni válasz. Az első helyen továbbra is az van, hogy nem jelenik meg minden bejegyzés a rajongóknak.

Amit nem szeretnek a kkv-k: fizetni a megjelenésért
Amit nem szeretnek a kkv-k: fizetni a megjelenésért

Ugyanakkor érdekes, hogy kevesebbeknek jelent gondot, hogy a Facebook kezd veszíteni a varázsából.
A Facebook trendibb nem lett, éppen ezért ez a válasz inkább arra utal, hogy a cégek már nem egy hype-olt eszközt látnak benne, hanem egy olyat, ami kezd beépülni a mindennapi marketingükbe.

Ugyanakkor örömteli, hogy a cégek egyre jobban ismerik a többi közösségi hálózatot.
A Google pluszon, a LinkedIn-en és az Instagramon egyértelműen többet kommunikálnak a cégek, a YouTube és a Pinterest aktvitás nagyjából változatlan, a Twitter és a Foursquare jelenlét azonban jelentősen csökkent.

Egyre többet használnak más közösségi hálózatot a vállalkozások
A Facebook mellett a Google+ és a LinkedIn egyre kedveltebb közösségi hálózat.

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük