LEGO promóció esettanulmány

Tapasztalatok bejegyzésben futtatott nyereményjátékokkal

Tapasztalatok bejegyzésben futtatott nyereményjátékokkal

Egy újabb esettanulmányt kaptunk az oldalon futtatott, bejegyzés alapú nyereményjátékokkal kapcsolatban.
A múltkori DVD témát most nagy kedvencem a LEGO követi.
A KockaMánia.hu ügyvezetője, Simon Benjámin osztotta meg velünk tapasztalatait.

Furcsa, hogy egyik nap még oldalakat zárnak be / törölnek egy ilyen nyereményjáték miatt, másnap pedig már mindenkinek szabad.
Elsőre igazából el sem akartam hinni, hogy “legalizálták” azt hittem április 1. van. De miután több oldalon is ellenőriztem a hírt, az alkalmazáson belülre tervezett nyereményjátékot azonnal konvertáltam az új feltételeknek megfelelőre.
El kell, hogy mondjam, kicsit félek, hogy el fogják árasztani az üzenőfalat az ilyen típusú játékok és veszíteni fog a hatékonyságából ez a promóció típus.
De lehet, hogy ez már meg is történt, hála a sok “nyerj iPhone-t” és hasonló kamu bejegyzéseknek,. Ezt azért gondolom, mert én jobb eredményeket vártam, de a teljesítményét betudom az iskolakezdési időszaknak is.
Plusz azt eldöntöttem, hogy utoljára használtam promoto post funkciót. Az egy átverés, botrányos eredményeket produkált, ha kell valakinek rossz példaként szívesen megosztom!

Nyereményjáték Facebook alkalmazás nélkül: a bejegyzést lájkolni kelett és kellett írni egy hozzászólást a nevezéshez

Nyereményjáték Facebook alkalmazás nélkül: a bejegyzést lájkolni kelett és kellett írni egy hozzászólást a nevezéshez

A bejegyzés alapú nyereményjátékot egyébként jó ötletnek tartom, mert könnyen sok emberhez eljuthat a tartalom, és ugye nem kerül pénzbe a promote posttal ellentétben. Okosan használva pedig jó dolgokat ki lehet hozni belőle, pl: mondjuk belépőnek egy alkalmazáshoz (LÁJKOLD a képet és az alkalmazásban válaszolj a kérdésekre, töltsd ki, stb.).

Eredményekre visszatérve a többszörösét vártam, de minimum 1000 megosztás felett reméltem.
A vége felé rányomtam egy promote posztot, ez torzítja az adatokat, de a kép alatt azt írja 113e “ember látta ezt a bejegyzést” és a részletes statisztikában 62e “Elért személyek száma” a legjobb (promóció nélküli) posztokhoz képest ez 7-8x-os elérés (a 62e-hez viszonyítva).

De van egyébként jó ellenpélda is, testvérem oldalán is futott egy játék, ami kicsit meg lett támogatva RENDES hirdetéssel (nem promote poszttal!) és ez szerintem szépen teljesít.

Összességében az ilyen bejegyzés alapú nyereményjáték előnye, hogy gyorsan és ingyen el lehet indítani.
De ha adatbázist akar valaki építeni, akkor alkalmazás kell, és “okosabb” játékok. Például a múltkor mi is futtattunk egy kampányt, amit a mobilos alkalmazásunkkal kötöttünk össze a Ferrari LEGO autós nyereményjáték keretében.

A KockaMánia.hu tapasztalatai tehát nem teljesen pozitívak, pedig a bemutatott nyereményjáték az elsők között indult el, a szabályváltozások másnapján.
A szabályokat talán ebben az esetben is érdemes lett volna egyszerűsíteni, hogy ne kelljen lájkolni és hozzászólni is, de valószínűleg nem ezen múlt az eredmény nagy része, de azért ezt érdemes lenne tesztelni.

A két bemutatott példából egyelőre az látszik, hogy a hirdetéseket nem váltja ki teljesen ez a fajta kampány megoldás, inkább csak egy jó alapot ad a bejegyzés típusú hirdetésekhez.

Neked mi a véleményed erről a nyereményjátékról?
Próbáltad esetleg a saját bőrödön?
Ha igen, oszd meg velünk bátran a tapasztalataidat!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)