Ha nem is egyszerűsödött, de fontosak a változások a Facebook hirdetési rendszerében

Szeptember 10-től változik a Facebook hirdetési rendszere

Ha nem is egyszerűsödött, de fontosak a változások a Facebook hirdetési rendszerében
Ha nem is egyszerűsödött, de fontosak a változások a Facebook hirdetési rendszerében

A hirdetési rendszerének egyszerűsítését ígérte a Facebook pár hónapja.
Ennek első lépését várnánk a szeptember 10-én bevezetésre kerülő változásoktól, de sok nyoma nincsen.
Az egyszerűsítésből egyetlen eleme eddig, hogy eltűnt a Facebook kereső hirdetése, a Sponsored Results. Ennek oka a Graph Search bevezetése, de előbb-utóbb biztos lesz új hirdetés, ami a keresésre alapul.

Nézzük, mire számíthatunk szeptember 10-től!

  • Külön lehet célozni a jobb oldali hirdetési hasábot is. Eddig csak a hírfolyammal együtt lehetett.
  • Nagyobb képeket ajánl a Facebook a bejegyzés alapú hirdetéseknél.

A nagyobb képeknél a következőkre gondoljatok:

A képes, bejegyzés hirdetéseknél 4:3 arányú képet, és maximum 1200×900 pixel felbontást javasol a link alapú bejegyzés hirdetéseknél és az ajánlatoknál (Offer) pedig 1.91:1-es képarány, 1200×627 pixeles képméret a javaslat.

Bejegyzés alapú Facebook hirdetések és a paramétereik.
Bejegyzés alapú képes Facebook hirdetések és a paramétereik.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ilyen nagy méretben fog megjelenni bejegyzés vagy hirdetés.
Az asztali hírfolyamban továbbra is maximum 400 pixeles lehet a hosszabb oldala a képnek.
A jobb oldali hirdetési hasábban pedig 120×120 pixel a képes bejegyzés hirdetéseknél a kép és 100 x 72 a link hirdetéseknél vagy a domain hirdetéseknél.
Viszont mobilnál mindenhol nagyobb a megjelenített képméret.
Például kép alapú bejegyzés hirdetéseknél 400×400 pixeles helyett 618×618 pixel lesz az optimális méret.

Facebook oldalak rajongó gyűjtő hirdetés verziói a különböző felületeken
Facebook oldalak rajongó gyűjtő hirdetés verziói a különböző felületeken

A link hirdetéseknél fontos, hogy van egy lépcső.
Ugyanis, ha a link bejegyzéshez olyan képet töltünk fel, amelyik kisebb 400×209 pixelnél, akkor automatikusan 154 x 154 pixeles vagy 90 x 90 pixeles képet fog generálni a Facebook az asztali hírfolyamban, mobilon 100×100 pixeles lesz a hirdetés, ha 560 x 292 méretű képet töltünk fel..
Ha pedig külső videó lejátszót linkelünk, például YouTube-ot, akkor csak 90×90 pixeles lesz az előnézeti kép asztali hírfolyamban, mobilon pedig 100×100.

Sponsored story (támogatott esemény) hirdetés Facebook oldalak lájkolása esetén a különböző felületeken
Sponsored story (támogatott esemény) hirdetés Facebook oldalak lájkolása esetén a különböző felületeken

A prémium hirdetéseknél természetesen még nagyobb méretű képek lesznek a jobb oldali hasábban, például a 120×120 helyett 168 x 128 pixelben fognak megjelenni a képes bejegyzéseknél a fotók.

Kicsit zavarosnak tűnhet a sok képméret és arány, de a lényeg, hogy nagyobb méreteket kell használni, mint eddig. Aki pedig tökéletes hatást akar elérni, az jól teszi, ha mindegyik felületre (asztali és mobil hírfolyam, plusz a jobb oldali hasáb) külön optimalizálja a képeket.

A változások kapcsán más érdekességek is kiderültek.
Például a page like sponsored story típusú rajongó gyűjtő hirdetésnél más a megjelenés ha a lájkolás utáni 14 napon belül jelenik meg a reklám.

Ahogy látható, az igazi egyszerűsítés, például a sima hirdetések és a sponsored storyk (támogatott esemény) összeolvasztása, későbbre várható.
Egyelőre apróságok változnak a hirdetési rendszerben, de érdemes lesz már nagyobb képméretekkel előkészülni az őszi és a karácsonyi kampányokra.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük