Célzási lehetőséggel bővült a kiemelt bejegyzés hirdetés a Facebookon

Bejegyzés kiemelés célzási lehetőséggel

Célzási lehetőséggel bővült a kiemelt bejegyzés hirdetés a Facebookon
Célzási lehetőséggel bővült a kiemelt bejegyzés hirdetés

Ezek a Facebookos fiúk mindig változtatnak valamit.
A promote post / bejegyzés kiemelés funkció pedig különösen hányattatott sorsot élt már meg.
Először nem lehetett variálni, aztán tudtunk választani csak rajongók és a szélesebb kör között, amit aztán eltöröltek szépen csöndben.
Most pedig megérkezett egyfajta célzási lehetőség is.

Egy gyors összefoglaló, mi az a promote post (mostanában boost post), illetve kiemelt bejegyzés a Facebook oldalaknál:
Gyakorlatilag egy-két gombnyomással tudsz hirdetéseket feladni mindenféle extra beállítás nélkül a hírfolyamból vagy az oldalad Timeline-járól.
A legfontosabb amit beállíthatsz, hogy mi legyen a napi költési keret, plusz pár kattintás, és már futnak is a hirdetések.
A hirdetések egy napig futnak, és a Facebook igyekszik optimalizálni a megjelenéseket. Fizetni nem a kattintásért fizetsz, az előre meghatározott összeget megjelenés alapon számolja el a rendszer.

Ez legalább is az elv, de ezen a pár kattintáson nagyon sok múlik.
Nézzük mik a lehetőségek!

Ebben a 15 másodperces Instagram videóban megnézheted a folyamatot, a részleteket pedig utána találod.

 

1. rajongók és ismerőseik

Az első amit választhatsz, hogy a rajongóknak és az ismerőseiknek jelenjen-e meg a hirdetésed.
Ez szép nagy szám, az új statisztika bevezetése előtt minden oldalnál kiírta a Facebook. Egy 1000 rajongóval rendelkező oldalnál több száz ezer ember volt ez az elméleti határ.
Ha ezt választod, akkor a Facebook, ebből a tömegből próbál válogatni Neked olyanokat, akik valószínűleg pozitívan fognak reagálni a bejegyzésedre, vagyis kattintanak, lájkolnak, hozzászólnak, megosztanak.

Facebook promote post bejegyzés kiemelés
Bal oldalon a rajongóknak és az ismerősöknek szóló opció, jobb oldalon a tágabb célzás

2. emberek, akiket kiválasztasz

Nem kell ragaszkodnod a rajongóidhoz, és az ismerőseikhez.
Ha a második opciót választod, Te határozhatod meg, kiknek jelenjen meg a hirdetésed, de ehhez előbb célozni kell, amihez ezeket az opciókat ajánlja fel a Facebook:

  • terület
  • kor
  • nem
  • nyelv
Facebook bejegyzés kiemelés boost post célzás
Területi célzásban várost is lehet választani

3. rajongók közül válogatva

Elsőre nem olyan feltűnő, de ha a rajongók és ismerősök opciót választod, azon belül is tudsz célozni.
A kis célkeresztre kattintva bejön ugyanaz a célzási opció, mint a második lehetőségnél, de itt már a rajongókon belül választhatod ki, hogy kinek jelenjen meg a hirdetésed kor, nem, nyelv vagy földrajzi terület alapján.

Facebook bejegyzés kiemelés hirdetés
Bal oldalon: a rajongók és ismerőseik választása esetén is tudunk tovább szűkíteni.
Jobb oldalon: további, adminisztratív beállítások a fogaskerék menüre kattintva bújnak elő.

Napi költségkeret

A célzási opción kívül az egyetlen fontosabb amit még meghatározhatsz az a költségkeret, vagyis az, hogy a következő 24 órán belül mennyi pénzt szánsz a bejegyzésed hirdetésére.
Ennél viszont vigyázz, mert a rendszer néha furcsán működik!
Előfordul, hogy beragad egy nagyobb összeg a választható minimum helyett.
Ilyenkor érdemes addig játszani az opciókkal, amíg visszakapod az összes költségkeretet.

Hogyan használd a célzott, kiemelt bejegyzést?

Legszívesebben azt írnám, hogy sehogy, ugyanis hiába a célzás, a kor, a nem és a nyelv általában nem elég releváns. A földrajzi terület, ha városra szűrünk néha már elég.
Nem használja ki eléggé a Facebook hirdetésekben rejlő lehetőségeket.

Ha valóban jó eredményeket szeretnél kihozni, inkább azt javaslom, hogy ismerkedj meg a hirdetés kezelővel, az érdeklődés alapú célzással, vagy a konkurens rajongói oldalak célzásával, és a Power Editorral (Fejlett szerkesztő, korábban Bivaly szerkesztő).
Nem nagy varázslat egyik sem, még is nagyságrendekkel tudod a segítségükkel növelni a hirdetéseid sikerességét.

De tény, hogy a boost post (kiemelt bejegyzés) a leggyorsabb hirdetés létrehozási forma, ezért sokan használják, ezért azt javaslom, hogy ha már „muszáj”, akkor a rajongókra és az ismerőseikre célozz, és ha tudsz, állíts be ezen belül is valamilyen szűkítést.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük