Megújul a Facebook oldalak statisztikája. Kirpóbáltuk milyen változások várnak mindenkire.

Új statisztika a Facebook oldalakhoz: első tapasztalatok

Megújul a Facebook oldalak statisztikája. Kirpóbáltuk milyen változások várnak mindenkire.
Megújul a Facebook oldalak statisztikája. Kirpóbáltuk milyen változások várnak mindenkire.

A Facebook pár napja bejelentette, hogy az oldalak statisztikája, a Facebook Insights megújul a nyár folyamán, az új rendszert pedig fokozatosan fogják megkapni az adminok.
Egyik kollégám olyan szerencsés volt, hogy bekerült az elsők közé, így most első kézből tudok nektek írni az újdonságokról.

Közelebb a fontosabb adatok

A Facebook oldalak statisztikája eddig az információkat egyfajta áttekintő nézetben mutatta meg. Ha valakit a részletek érdekeltek, akkor le kellett töltenie egy 900 oszlopból álló táblázatot, és abban kutatni.
Az új Insights bevezetésével sokkal több hasznos információ kerül előtérbe.

A Facebook oldal új statisztikai rendszerének megismerését magyar nyelvű tájékoztató segíti
A Facebook oldal új statisztikai rendszerének megismerését magyar nyelvű tájékoztató segíti

Például a nem olyan régen bevezetett People Talking About this, vagyis az ennyien beszélnek róla szám helyett az interakciókat sokkal részletesebben láthatjuk. Ráadásul nem csak a pozitív interakciókat, hanem a negatívakat is, amiből eddig csak az oldal unlike-ot és a bejegyzés negatív visszajelzéseket tudtuk viszonylag gyorsan átnézni. Az új Insights a negatív visszajelzésekről is pontosabb képet mutat. Ez pedig akár a Facebook hirdetések optimalizálásánál is hasznos lehet.

Egy gyors áttekintő a főbb számokról. Talking About már nincs, helyette egyenként nézhetjük meg az aktivitásokat.
Egy gyors áttekintő a főbb számokról. Talking About már nincs, helyette egyenként nézhetjük meg az aktivitásokat.

Több segítség a kommunikációhoz

Van sok kérdés, amire nehéz megtalálni a jó választ.
Vannak ugyan általános statisztikák arra, hogy mikor és mit érdemes posztolni, de mivel ezek általánosak, egy-egy oldalra vetítve egyáltalán nem biztos, hogy igazak. Az új Insights azonban ebben is segít. Vagy legalább is megpróbálja.

A demográfiai adatokat most már a rajongóink arányában tudjuk elemezni.
A demográfiai adatokat most már a rajongóink arányában tudjuk elemezni.

Fontos újítás például a legjobb saját poszt típusokat megmutató adatsor, de talán még fontosabb a rajongók elérhetőségét mutató ábra.
Hasonló információkat csak fizetős rendszerekből lehetett eddig kibányászni, bár hozzá kell tenni, hogy a Facebook Insights egy kicsit ferdít. Ugyanis nem választja szét a fizetős és a nem fizetős posztokat.

Legsikeresebb bejegyzések a Facebook szerint. Hasznos, de nem tudunk választani organikus és fizetett adatok között.
Legsikeresebb bejegyzések a Facebook szerint. Hasznos, de nem tudunk választani organikus és fizetett adatok között.

Például azt mondja, hogy a legsikeresebb bejegyzés típusunk az ajánlat volt, mert az érte el átlagosan a legtöbb embert. Viszont, de Facebook ajánlatot csak hirdetéssel megtámogatva lehet igénybe venni, szóval az összehasonlítás csak számszakilag helyes, ha az okokat is vizsgáljuk már nem.

Negatív visszajelzések bontása típus szerint.
Negatív visszajelzések bontása típus szerint.

Hozzá kell tenni, hogy óvatosan kell bánni az adatokkal.
Megnéztük több oldalnál is azt, hogy mikor vannak jelen a rajongóik a Facebookon, és nagyon hasonló görbéket találtunk mindenhol: reggel 7-8 között fut fel a diagram, déltől este 6-ig nagyjából stagnál, este 7-től tovább emelkedik, 9-körül pedig csúcs van, ahonnan drasztikus esés következik.

A rajongóink jelenléte a Facebookon, avagy melyik órában mennyi bejegyzést látnak.
A rajongóink jelenléte a Facebookon, avagy melyik órában mennyi bejegyzést látnak.

Ez azt jelentené, hogy mindegyik oldalnak este 9-körül kellene posztolnia.
Azonban az adatok mást mutatnak. Hiába van mindegyik oldalunk célközönsége – az adatok szerint – 9 körül a legnagyobb arányban jelen, reagálni még sem ekkor reagálnak a bejegyzésekre.

Több adat egymásra vetítve. Mintha minden típusú rajongó ugyanakkor lenne aktív.
Több adat egymásra vetítve.
Mintha minden típusú rajongó ugyanakkor lenne aktív. Pedig úgy tűnik nem így van…

Ez kicsit olyasmi, mint amikor az ember munkába menet oda-vissza elmegy a mozi épülete mellett.
Hiába „ér el” engem a mozi. Bemenni egy filmet megnézni úgy is csak egyszer-egyszer fogok, és nem reggel 8 körül.

Insights-insights szótár

Ahogy már korábban írtam, eltűnt a talking about, ami nem a legjobb mértékegység, de okosan használva a gyors áttekintést segítette.
A talking about egyes elemeit most szétbontva találjuk meg.

Facebook bejegyzések adatai: több bontás segítségével tudunk válogatni, de az új logikát szokni kell.
Facebook bejegyzések adatai: több bontás segítségével tudunk válogatni, de az új logikát szokni kell.

A bejegyzésnél megszűnt az Engaged user és a Virality.
Helyettük interakciós arány van, ami nagyjából a korábbi engaged user arányt mutatja, plusz meg tudjuk nézni a „Bejegyzésre kattintók” adatot, ami korábban az „Engaged user” oszlopon belül szerepelt elemeire bontva.

Még béta

Nagyon ígéretes a rendszer, de még van pár hiba benne, bár azt is látni, hogy napról napra változik.
Például a rajongók elérhetőségét mutató statisztika is bővült z elmúlt napokban új funkcióval, cserébe a napi adatok az átlagos adatokra vetítve eltolódtak. Valószínűleg itt még gond van az időzónák kezelésével.

Apró hibák: elcsúszás az időben, és irreális napi adatok.
Apró hibák: elcsúszás az időben, és irreális napi adatok.

Máshol a rendezés nem ment még tökéletesen, de találkoztunk érthetetlen helyeken megjelenő információkkal is. Reméljük mihamarabb javulni fognak ezek a hibák.

Mert összefoglalva az irány nagyon jó.
Hasznos funkciók, könnyen átlátható és könnyen kezelhető felület.
Sokkal több olyan adat, ami alapján pontosabban tudjuk tervezni a kommunikációt.
Remélem mihamarabb el fog terjedni nagyobb körben.

Te megkaptad már az új statisztikát?
Írd meg ha igen, és azt is, mi a tapasztalatod!
Ha pedig nem,akkor azt írd meg, melyik funkciót várod legjobban!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük