Facebook tippek: a közösség meghálálja a figyelmet

Ha már elérted a célcsoportodat a közösségi média segítségével, itt az ideje, hogy törődj velük. Cikksorozatunk most folytatódik, ennek a résznek az alapja is a Social Media Examiner cikke.

8. Kérdezz a közönségedtől bármit!

Hallgasd meg vevőidet!
Hallgasd meg vevőidet!

Miért? Ezzel lehetőséget adsz nekik, hogy beszéljenek, hiszen mit szeretnél elérni a közösségi médiában? Két dolgot: elkötelezni és bevonni a rajongókat.

Amennyiben egyszer lehetőséget teremtesz kérdéseddel a rajongóidnak arra, hogy beszéljenek, sokat megtudhatsz a cégedről.

Például, hogy mi működik jól, mi nem! Ezzel  sokat megtudhatsz a rajongóidról is- kik ők, mit szeretnek és mit nem szeretnek és megismerheted azt a nyelvezetet, ahogy ők beszélnek. Így megkezdhetsz egy valódi kommunikációt és mélyebb kapcsolatot építhetsz a rajongóiddal.

9. Jelöld be vásárlóidat a Facebookon!

Ahelyett, hogy megkérnéd a vásárlóidat, hogy lájkolják oldaladat a Facebookon, jelöld be őket ismerősnek a Facebookon. Egy átlagos Facebook felhasználónak 120-200 ismerőse van. A Facebook felhasználása a márkaépítésben kevésbé szól a hirdetésről, mint inkább a létrehozásról, fejlesztésről és a közösség építéséről és egy sokkal közvetlenebb kapcsolatról az egyének és az őket kiszolgáló márka között.

10. Mindig figyelj a vásárlóidra!

Az, hogy odafigyelj a vásárlóidra a közösségi médiában, az az egyik legfontosabb teendő. Nincs sok értelme a közösségi média marketing célokra való alkalmazásának, ha ezt az egyszerű szabályt nem tartod be.

A közösségi média a kommunikációra épül: ezért meg kell hallgatnod és válaszolnod is kell a rajongóidnak.

Például használd a Twittert arra, hogy olyan kifejezéseket keress, amelyek a te vállalkozásodhoz köthetőek, pl. ha te egy könyvelő vagy, keress olyan kifejezéseket, hogy „könyvelőt keresünk”, ha te egy ingatlancég vagy, keress olyan kifejezéseket, hogy „Ingatlanok bérbeadása”. Az így kapott információkat felhasználhatod arra, hogy jobb termékeket, szolgáltatásokat és marketing kampányokat fejlessz ki. Pl. a Sun Chips visszavette a régi csomagolását, miután a vásárlók nagy része panaszkodott az interneten, hogy túl zajos volt a csomagolás.

Elengedhetetlen a céged számára a vásárlók/fogyasztók elégedettségének elérése és annak növelése.

11. A közösségi like-októl a bizalomépítésig

Az okos marketingesek az ingyenes tartalmakat arra használják, hogy rajongókat és feliratkozókat nyerjenek. Mások létrehoznak és elrejtenek tartalmakat, hogy rávegyék a Facebook vagy Twitter felhasználókat az oldaluk like-olására vagy a hírlevelükre való feliratkozásra, hogy az érdekes tartalmat megkaphassák.

A legjobb, ha kombinálod ezt a két módszert: Ossz meg értékes tartalmakat követelés nélkül, aztán ajánlj ezeknek az olvasóknak még több és érdekesebb tartalmat, ha like-olják az oldaladat vagy ellátogatnak a landing page-edre, hogy feliratkozzanak több információért. Ezzel a módszerrel nem csak azt érheted el, hogy feliratkoznak a további információkért, de egyben növelheted is a bizalmi szintet!Screen shot 2013-02-26 at 9.36.30 AM

12. Biztosítsd a márkádat vagy terméknevedet

bizalom
Építs ki a bizalmat vásárlóidban!

Rendkívül fontos, hogy biztosítsd a márkanevedet vagy terméknevedet az összes nagyobb közösségi médiában: ez legalább olyan fontos, mint a domain név kiválasztása a céged számára.  Túl gyakran csavarják ki vagy változtatják meg teljesen a nevüket a cégek, hogy illeszkedjenek egy elérhető domain névhez, de a közösségi médiákban mindezt nem teszik. Még ha jelen pillanatban nem is szeretnél a közösségi marketinggel aktívan foglalkozni, érdemes legalább bebiztosítani, megvédeni a cégnevedet a legtöbb közösségi médiában (Facebook, Twitter, Youtube, Pinterest, SlideShare, Flickr, Instagram stb.)

Ideális esetben a céged neve vagy márkaneved egységes lesz mindegyik közösségi médiában – mert ha egyszer elkezdesz változtatni ezeken nehezen fognak újra megtalálni a rajongóid vagy vásárlóid.

Végül szánj pár percet arra, hogy minimális márkaépítést elvégezz: mint a céged logójának, weboldaladnak a hozzáadása és minimális információ megosztása. Így az is könnyebben fog menni, hogy majd egy újonnan megjelenő közösségi hálóban megjelentesd a céged.

13. Találd meg hivatásodat a marketingben!

A Wikipedia szerint egy cég marketinges küldetése a cég létezésének, tevékenységének oka. Egyszerűbben: A marketing hivatás a következő kérdésre adott válasz:

„Milyen célból létezik a cégünk?”

Ez a „Miért?” mindig a „Mit?”kérdés előtt kell, hogy felvetődjön. Mi van tehát akkor, ha a célod első körben nem az, hogy eladd a termékeidet, hanem, hogy lekösd az olvasóidat izgalmas információkkal, amely megváltoztatja az életüket és a viselkedésüket?

Pl.: Az Inc. magazine rögtön a „Rólunk” pont alatt közli marketinges hivatását:

„Üdvözöljük az Inc.com-on, a helyen, ahol befektetők és vállalkozók hasznos információkat, tanácsokat, forrásokat, inspirációkat találhatnak arra vonatkozóan, hogy hogyan tudnák az üzletüket még jobban vezetni és fejleszteni”

Screen shot 2013-02-26 at 9.35.33 AM

Ezzel meghatározták a célcsoportot, azt, hogy mit adnak ők a közönségnek és az egész kimenetelét a célcsoport számára (az üzlet növekedése).

14. Az idő 100%-ában figyelj rajongóidra!

Beszélj magadról 10%-ban, lépj kapcsolatba másokkal olyan témában, ami őket érdekli 90%-ban és az idő 100%-ban figyelj oda a rajongóidra!

Legyél az az ember, aki azzal vonz tömegeket, hogy érdekel mások véleménye, közlendője. Ajánlj fel hasznos forrásokat és kapcsolatokat, ajánld fel segítségedet, oldj meg problémákat. Ha így teszel, mindenki figyelni fog rád, amikor abban a 10 %-ban magadról vagy a cégedről beszélsz.

Ne feledd, hamarosan jelentkezünk következő 7 tippünkkel!
Ha hasznosnak találtad tartalmunkat, látogass vissza blogunkra, hogy elsőként olvashasd tippeinket! 🙂

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük