Az offline vásárlási adatok alapján is lehet hamarosan célozni a Facebookon

Facebook hirdetések offline vásárlások alapján

Az offline vásárlási adatok alapján is lehet hamarosan célozni a Facebookon
Az offline vásárlási adatok alapján is lehet hamarosan célozni a Facebookon

Lehet, hogy rémálomnak hangzik, de alapvetően egy olyan újdonságot jelentett be a Facebook, ami a hirdetők mellett a felhasználóknak is jó.
A Facebook ugyanis kibővítette a tavaly szeptemberben bemutatott Custom Audiences célzási megoldását, amivel saját külső felhasználói adatbázist tudunk használni a hirdetésekhez (például e-mail címet vagy telefonszámot).

Az új bejelentés szerint a Facebook több olyan adatkezelő partnerrel (Datalogix, Epsilon, Acxiom és BlueKai) szövetkezik, akiknek offline vásárlási adatbázisuk van. Olyanok például amik hűségkártyákra alapulnak.

Gyakorlatilag ez a megoldás azt jelenti, hogy az offline vásárlási adatokat tudják majd a hirdetők felhasználni a Facebookon belüli célzásaik pontosítására, ezzel javítva az eredményességet.
Két alapvető megoldás lesz amivel az ilyen fajta adatokat használni lehet:

  1. aki partnere az adatszolgáltatóknak, az ottani saját adatait fogja tudni használni saját hirdetéseihez.
  2. a Facebook létre fog hozni kategóriákat ezeknek az adatoknak a segítségével.

Például „autó vásárlásán gondolkodók”, „szóda ivók” és hasonló offline vásárlási adatokon alapuló kategóriákat lehet majd használni a hirdetés célzására.

Ezeket a kategóriákat a marketplace hirdetéseknél is fogjuk majd tudni használni.
Mármint az után, hogy nálunk is elérhető ez a megoldás, ugyanis először az USA piacokon jelenik meg az újdonság.

Azt gondolom, nagyon ígéretes a dolog.
Képzeld el, hogy autó kereskedő vagy, és nem csak annak alapján kell céloznod, hogy kik vannak feliratkozva a listádra, illetve annak alapján, hogy kik lájkolták valamelyik márka oldalát, hanem lesz egy olyan kategória, amelyikben olyanok szerepelnek, akik éppen autót keresnek!
Elég jól hangzik nem?

A Facebook igérete szerint ebből a szolgáltatásból a felhasználók ki fognak tudni jelentkezni.
Ha tehát Te nem szeretnéd, hogy ilyen célzáson alapuló hirdetések jelenjenek meg Neked, akkor a Facebook help centerében található linkeken kijelentkezhetsz.

Kérdés, hogy érdemes-e kijelentkezni?
A cégek közötti együttműködésben az adatok anonimizáltan utaznak, vagyis a személyiségi jogok (elvileg) nem sérülnek.
Így nem kell attól félnünk, hogy tudni fogják a cégek, hogy nekünk név  szerint melyik terméket hirdetik, viszont mi olyan ajánlatokat kapunk, ami minket érdekel.

További információk a Facebook Studio cikkében és az Insidefacebook olvashatók.

Neked hogy tetszik az ötlet hirdetőként, és hogy tetszik felhasználóként?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük