Közösségi hálózatok a Facebookon túl

Nem a Facebook az egyetlen

Sokan hajlamosak azt hinni, hogy a Facebook legyőzött mindent, és nincs mellette hely másik közösségi hálózatnak.
Pedig folyamatosan jelennek meg a közösségi hálók, amik valamilyen speciális területet szolgálnak ki.
Most nem a Google Plusra vagy a Twitterre gondolok, hanem kisebb, de koncentráltabb feladattal rendelkező közösségi hálózatokra. Nézzünk néhány példát!

LinkedIn

LinkedIn, a szakmai közösségi hálózat
Ha szakmai kapcsolatokra van szükséged.

LinkedIn: az üzleti közösségi hálózat, ahol karrieredet, céged üzleti megjelenését egyengetheted. Itt munkatársaid, üzleti kapcsolataod alapján épülnek a közösségek, és elsősorban üzleti témák köré csoportosul a kommunikáció.
Nagyon hasznos és érdekes a LinkedIn, itt találsz róla egy részletesebb cikksorozatot.

Foursquare

Foursquare: közösségi hálózat helymeghatározás alapon
Nemcsak a helyszín számít, de nagyon fontos!

Foursquare, a hely alapú közösségi hálózat, a közösségi hálózatok és az okos telefonok szerelemgyereke.
Ezzel meg tudod osztani egyszerűen ismerőseiddel, hogy merre jársz étterembe, vásárolni, kirándulni, és leírd, hol milyen tapasztalataid vannak.
Ők pedig ha a környéken járnak a korábbi bejegyzések (köztük például a Te tippeid) segítségével tudnak dönteni, hogy például beüljenek-e egy étterembe.
Üzletileg is fontos, hiszen egy étterem esetében például lényeges, hogy minél többen jelentkezzenek be onnan, és minél többen írjanak pozitív véleményt, hiszen ez új vendégeket hozhat.

Youtube

YouTube
A videóba rejtett közösségi hálózat.

Sokan nem közösségi hálózatként gondolnak a YouTube-ra, pedig itt is minden fontosabb közösségi elem megvan: a felhasználók fel tudnak iratkozni egymás csatornáira, tudnak üzenni egymásnak, megjegyzéseket tenni, lájkolni, sőt még dislike is van.
Szóval sokkal több ez, mint egy sima videómegosztó.

Nike Running

Nike Running
Sportos közösség.

A Nike Running az egyik legszebb példája annak, hogy egy termékgyártó hogyan támogathatja az értékesítést közösségteremtéssel és gondozással.
A Nike ugyanis a futókat fogta egy közösségbe annak érdekében, hogy az értékesítését támogassa.
Aki fut, és vásárol pár kiegészítőt a Nike cipőjéhez, a futásainak az eredményeit fel tudja tölteni a Nike Running közösségbe, ahol csatlakozhat kihívásokhoz, sőt akár a világ másik felén élő ismerőseivel is versenyezhet.
Most próbálgatom, nagyon jópofa, és legalább olyan addiktív, mint egy Facebook játék. 😉

Miso

Miso.tv: közösség a filmek körül
Itt minden a filmekről szól.

A filmeket mindenki szereti, és a filmekről is szinte mindenki szeret beszélni.
Miért ne lehetne egy olyan közösségi hálózat, ahol be tudod jelölni, éppen mit nézel?
Persze, hogy van ilyen. Például a Miso.
Nem tudsz filmet nézni itt, de ha éppen nézed a tévében kedvenc sorozatodat, vagy a moziban a legújabb premier filmet, be tudsz jelentkezni (természetesen mobilról is), és rögtön meg is oszthatod az ismerőseiddel, hogy mi a véleményed.

Ez csak néhány példa a sokból, hiszen gyakorlatilag mindenre van közösségi hálózat, illetve nagyon sok speciális terület van, ahol egyre intenzívebben vannak jelen a közösségi elemek.
A legtöbb esetben persze a közösségi hálózatok aktívan összekapcsolhatók a Facebookkal, Twitterrel, így egy helyről kommunikálhatjuk kedvenc időtöltésünket a nagyobb hálózatokon is.
Persze ilyen esetben érdemes a biztonsági beállításainkra is odafigyelni, főleg Facebooknál.

Te melyiket használod a felsoroltak közül?
Vagy melyiket használod, amit nem soroltam föl?

Válaszolj kérdésünkre a Facebookon, vagy akár itt a kommentek között!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük