Sokan hajlamosak azt hinni, hogy a Facebook legyőzött mindent, és nincs mellette hely másik közösségi hálózatnak.
Pedig folyamatosan jelennek meg a közösségi hálók, amik valamilyen speciális területet szolgálnak ki.
Most nem a Google Plusra vagy a Twitterre gondolok, hanem kisebb, de koncentráltabb feladattal rendelkező közösségi hálózatokra. Nézzünk néhány példát!
![LinkedIn, az üzleti közösségi hálózat LinkedIn, a szakmai közösségi hálózat](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2011/11/linkedin.png)
LinkedIn: az üzleti közösségi hálózat, ahol karrieredet, céged üzleti megjelenését egyengetheted. Itt munkatársaid, üzleti kapcsolataod alapján épülnek a közösségek, és elsősorban üzleti témák köré csoportosul a kommunikáció.
Nagyon hasznos és érdekes a LinkedIn, itt találsz róla egy részletesebb cikksorozatot.
Foursquare
![Foursquare: közösségi hálózat helymeghatározás alapon Foursquare: közösségi hálózat helymeghatározás alapon](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2011/11/foursquare-logo.jpg)
Foursquare, a hely alapú közösségi hálózat, a közösségi hálózatok és az okos telefonok szerelemgyereke.
Ezzel meg tudod osztani egyszerűen ismerőseiddel, hogy merre jársz étterembe, vásárolni, kirándulni, és leírd, hol milyen tapasztalataid vannak.
Ők pedig ha a környéken járnak a korábbi bejegyzések (köztük például a Te tippeid) segítségével tudnak dönteni, hogy például beüljenek-e egy étterembe.
Üzletileg is fontos, hiszen egy étterem esetében például lényeges, hogy minél többen jelentkezzenek be onnan, és minél többen írjanak pozitív véleményt, hiszen ez új vendégeket hozhat.
Youtube
![YouTube YouTube](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2011/11/youtube-logo.jpg)
Sokan nem közösségi hálózatként gondolnak a YouTube-ra, pedig itt is minden fontosabb közösségi elem megvan: a felhasználók fel tudnak iratkozni egymás csatornáira, tudnak üzenni egymásnak, megjegyzéseket tenni, lájkolni, sőt még dislike is van.
Szóval sokkal több ez, mint egy sima videómegosztó.
Nike Running
![Nike Running Nike Running](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2011/11/nike-running.png)
A Nike Running az egyik legszebb példája annak, hogy egy termékgyártó hogyan támogathatja az értékesítést közösségteremtéssel és gondozással.
A Nike ugyanis a futókat fogta egy közösségbe annak érdekében, hogy az értékesítését támogassa.
Aki fut, és vásárol pár kiegészítőt a Nike cipőjéhez, a futásainak az eredményeit fel tudja tölteni a Nike Running közösségbe, ahol csatlakozhat kihívásokhoz, sőt akár a világ másik felén élő ismerőseivel is versenyezhet.
Most próbálgatom, nagyon jópofa, és legalább olyan addiktív, mint egy Facebook játék. 😉
Miso
![Miso.tv: közösség a filmek körül Miso.tv: közösség a filmek körül](https://kozossegikalandozasok.hu/wp-content/uploads/2011/11/miso-tv.png)
A filmeket mindenki szereti, és a filmekről is szinte mindenki szeret beszélni.
Miért ne lehetne egy olyan közösségi hálózat, ahol be tudod jelölni, éppen mit nézel?
Persze, hogy van ilyen. Például a Miso.
Nem tudsz filmet nézni itt, de ha éppen nézed a tévében kedvenc sorozatodat, vagy a moziban a legújabb premier filmet, be tudsz jelentkezni (természetesen mobilról is), és rögtön meg is oszthatod az ismerőseiddel, hogy mi a véleményed.
Ez csak néhány példa a sokból, hiszen gyakorlatilag mindenre van közösségi hálózat, illetve nagyon sok speciális terület van, ahol egyre intenzívebben vannak jelen a közösségi elemek.
A legtöbb esetben persze a közösségi hálózatok aktívan összekapcsolhatók a Facebookkal, Twitterrel, így egy helyről kommunikálhatjuk kedvenc időtöltésünket a nagyobb hálózatokon is.
Persze ilyen esetben érdemes a biztonsági beállításainkra is odafigyelni, főleg Facebooknál.
Te melyiket használod a felsoroltak közül?
Vagy melyiket használod, amit nem soroltam föl?
Válaszolj kérdésünkre a Facebookon, vagy akár itt a kommentek között!