15 kérdés a Facebookról

15 kérdés a Facebook oldalakról 2/1

15 kérdés a Facebookról
Kérdések és válaszok a Facebook oldalakkal kapcsolatban

A Facebook használatával kapcsolatban folyamatosan rengeteg kérdés merül fel, amit a Facebook próbál is kezelni a saját súgórendszerében.

Azonban ez a súgórendszer és a hozzá kapcsolódó GYIK elég átláthatatlan, ráadásul az információk nagy része nem is található meg benne magyarul, ezért Mari Smith cikke segítségével most összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket és válaszokat.

1. Hogy tudom biztosítani a rajongói oldalam felhasználónevét (URL-jét)?

Először is ehhez szükség van 25 rajongóra. Ezután irány a http://facebook.com/username oldal, hogy regisztrálni tudjuk az egyedi felhasználónevet (URL) a rajongói oldalhoz. Itt találsz videót arról, hogy kell pontosan csinálni.

2. Hogy tudok váltani a személyes oldalam és a céges oldalam között, amikor kommunikálni szeretnék?

Amikor a céges oldaladként osztasz meg valamit, jobb oldalt fent, kattints a Profilom-ra > Váltás oldal üzemmódra. Vagy az admin felületen az oldal jobb felső részén kattints a „ A Facebook használata mint: xxxx” (az oldal neve).

Azonban figyelj arra, hogy csak akkor tudsz a saját nevedben kommunikálni, ha az oldalad a megfelelően van beállítva.

Kattints az „Oldal szerkesztése” gombra> „Saját beállítások” > „Közzétételi beállítások” ne legyen beikszelve, ha szeretnél a saját nevedben is kommunikálni.

Személyes és céges oldal közötti váltás
Ha váltani akarsz a felhasználód és az oldalad között, az admin felületet is állítsd át!

Ha ez be van ikszelve, akkor mindenképpen az oldalad neve alatt fognak megjelenni a Te bejegyzéseid is.

3. Hol tudjuk a „Javasold ismerőseidnek” funkciót elérni?

Úgy tűnik, a Facebook arra bátorítja a Facebook a felhasználókat, hogy használják a „Megosztás” gombot, a tömeges ajánlások helyett.

Ez a link minden Facebook oldal  alján a baloldali részen megtalálható.

Az adminoknak van egyedül lehetőségük tömegesen ajánlani, vagy a jobb oldalon található „Javasold az ismerőseidnek” link segítségével, vagy az oldal szerkesztésén belül a marketing részben címlista feltöltésével. További információ itt!

Ne feledjétek, az ajánlások azonban már nem üzenet formájában érkeznek meg, hanem a reklámokhoz hasonló felületben fognak megjelenenni a jobb oldalon!

4. Hogy tudok több rajongót szerezni?

Rengeteg kreatív online és offline lehetőség van, hogy felépítsük a rajongói táborunk. Ha arra fókuszálunk, hogy szervesen felépítsük, akkor 2 szempontot kell szem előtt tartani:
1. gondoskodni kell a következetes minőségi tartalomról és
2. a mennyiségi tartalomról is.

Ez egy kicsit rövid tanács, de ezekben a cikkekben van szó a rajongói tábor növeléséről, illetve Facebook marketing stratégiákról.
Jó olvasást hozzájuk! 🙂

5. Amikor egy oldal lájkolja az én oldalam, ez befolyásolja a teljes rajongói számot?

Nem. Csak a Facebook felhasználóktól származó lájkok (vagyis a személyes profilok) számítanak rajongónak.

6. Hogy tudom megnézni az összes oldalt, amelyik lájkolta az én oldalam?

Két lehetőség van arra, hogy megtudjuk melyik oldalak lájkolták a mi Facebook oldalunkat:

a) ha egy másik oldal ír a te oldalad üzenőfalára, akkor ő (legalább ideiglenesen) lájkolt, hiszen csak így tud írni.
b) nézd meg bármelyik Facebook oldal Info fülét, ahol láthatjuk az összes oldalt, amit az adott  oldal lájkolt.

7. Hogyan lehet egy nyereményjátékot futtatni a Facebook oldalamon, a szabályzat betartása mellett?

Először is szükség van arra, hogy egy külső alkalmazást használjunk. Március elejétől a Facebook az FBML-t, az alkalmazás alapú iFrame-re cserélte, tehát alapvetően mi magunk csináljuk meg a saját alkalmazásunkat, hogy egy nyereményjátékot futtatthassunk. Amire figyelni kell, hogy itt a Facebook Promóciós szabályzatát be kell tartani. Például az a nyereményjáték, ahol csak a lájkolás a cél, nem megengedett, ráadásul nem lehet értesíteni a Facebook felületén a nyerteseket.

Hogyan is készítsük el az iFrame-t? Kattints!

A Facebook promóciós szabályzatát pedig itt találod.

8. Hogyan adjunk egyéni tartalmat a rajongói oldalnak, ha az FBML alkalmazás megszünt?

Válaszd a külső alkalmazásszolgáltatót, vagy használd a Facebook új iFrame-jeit.

Reméljük hasznos volt ez a néhány tipp, hamarosan jövünk a következő adaggal.

Addig is ha tudni szeretnétek valamit, ha kérdésetek van, várjuk a hozzászólások között őket!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük