Hogyan legyen sikeres Facebook oldala a cégednek? (2/2)

Melyik a jó Facebook stratégia?
Mi a jó Facebook stratégia?

A múltkor arról volt szó, hogy a Facebookon a sikerhez több kell, egy egyszerű oldalnál.
Sok különböző megoldás, sok lehetőség segítheti a cégedet.
Ezek közül az előző cikkben a célok fontosságáról és a Facebook különböző eszközeiről volt szó.
Most a stratégiával folytatjuk, és az alapot ismét az inc.com cikke szolgáltatja.

Alakítsd ki a fejlődési stratégiádat!

Egy jó fejlődési stratégia segít rajta tartani a fókuszt a céljaidon, és megadja a támogatást a nehéz pillanatokban. De vigyázz, egy stratégia nem egyenlő azzal, hogy a konkurensednek 5000 rajongója van,akkor Neked 5001 kell minimum!
Egy stratégia ennél jóval több. Nézzünk meg pár alap esetet!

Megjelenési stratégia

Fontos, hogy a megjelenésed tükrözze a céljaidat.
Ha például a blogod támogatása fő cél, akkor a Facebook oldalad megjelenésében is hangsúlyozd ki a blogodat.

Például készíts egyedi, kreatív érkező oldalt, ami több embert fog a csatlakozásra ösztönözni, mint az alap Facebook felületek.
Fordítsd a magad előnyére a Facebook funkcióit, hogy minél nagyobb oldalad legyen!

Promóciós stratégia

Ne feledd, hogy jobb, ha egy kicsi,jól célzott, minőségi közönséged van, aki nyitott az üzeneteidre, mint, ha egy óriási tömeghez szólnál, akik viszont nem szenteknek figyelmet neked.
Célzottan gyűjts a látogatókat, ösztönözd őket például kuponokkal, amit fel tudnak használni, ha Nálad vásárolnak.

Tartalom stratégia

Posztolj rendszeresen érdekes tartalmakat, légy aktív, és informáld a rajongókat mindig elsőként az újdonságokról!
De nem elég, ha csak üzengetsz!
Mindenképpen próbáld bevonni a rajongókat a kommunikációba!
Az oldalad legyen olyan, hogy keveredjenek rajta a Te üzeneteid és a rajongók üzenetei.
Ha elég változatosan kommunikálsz olyan érdekes dolgokat, amik érdeklik a rajongókat, és a rajongók is belefolynak a társalgásba, akkor ez növekvő oldalt fog eredményezni.

Nyerd meg a rajongóidat!

A sikeres Facebook oldalakat üzemeltető cégek többet figyelnek, mint beszélnek.
Ha jól figyelsz, akkor ugyanis megtudod, mit gondolnak a vásárlóid, mire van szükségük, mi a véleményük a cégedről, a termékeidről, a szolgáltatásodról.
Alakíts ki beszélgetéseket a rajongókkal, és használd fel a javaslataikat.
Fontos, hogy a rajongók, a vásárlók érezzék, hogy számít a véleményük.

A gyakori interakció a rajongókkal fontos, de még fontosabb, hogy ez az interakció értékes legyen a rajongók számára.
Adj okot a felhasználóknak arra, hogy újra és újra visszajöjjenek az oldaladra, ne pedig csak arra, hogy megnyomják a Tetszik gombot. Mert ha újra lesz okuk arra, hogy kapcsolatba lépjenek veled, mert ez értékes a számukra, akkor valódi rajongókká válnak, rajongókból pedig vásárlókká.
Ha pedig már vásárlók, alakítsd őket a saját magad nagykövetévé – olyan emberré, aki másoknak is beszél rólad, és jó szívvel ajánl téged.
Nem tudod, miről írj, itt találsz néhány ötletet.

A követés és a mérés

A Facebook egész tisztességes rendszert biztosít a mérésre a Facebook Insights (statisztikák) segítségével.

Ezeket pedig érdemes aktívan használni, ugyanis nem tudhatod, hogy milyen eredményes a stratégiád, ha nem méred.
Nem kell feltétlenül bonyolult és összetett rendszereket kialakítanod a mérésre.
Viszont néhány alapvető elemet mindenképpen érdemes követni azért, hogy megtudd, melyik bejegyzésed váltotta ki a nagyobb érdeklődést, melyik megosztott link hozta a több újabb rajongót, vagy melyik nem hozott elég interakciót.

Kövesd a megosztásaid hatását, és a megszerzett információkat építsd bele folyamatosan a kommunikációba!

 

Az eredeti cikk ennél sokkal részletesebb (esetenként kicsit más is), és neves iparági szakértő osztják meg benne a tapasztalataikat, véleményüket, érdemes átolvasni azt is.

Ide pedig várjuk a Ti véleményeiteket, tapasztalataitokat! szóljatok hozzá bátran, no és persze nyomjátok meg a Tetszik gombot, ha tetszett!!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük