Előfordult már Veled is, hogy nem tudtad, mit kéne írnod?

10 tipp: mit írjak ma a céges Facebook oldalamra?

Előfordult már Veled is, hogy nem tudtad, mit kéne írnod?
Előfordult már Veled is, hogy nem tudtad, mit kéne írnod?

Ha jelen vagy már a Facebookon saját céges oldallal, biztos felmerült benned már valamelyik kérdés:

  • hogyan aktivizáld a rajongókat?
  • hogyan alakíts ki velük párbeszédet?
  • hogyan tudod őket jobban az oldaladhoz (cégedhez) kötni?

(Általában ezek a kérdések követik időrendben, de előzik meg igazból logikában azt, hogy hogyan tudunk eladni a Facebookon…)

Különösen azért fontos téma ez, mert a Facebook rajongók üzenőfalán csak egy része jelenik meg azoknak az üzeneteknek, amit az ismerősök és a bejelölt oldalak írnak.

Több interakció = több megjelenés

Az alap: az a bejegyzés, amire többen reagálnak, aminek az írójával szorosabb a kapcsolatunk, nagyobb eséllyel kerül fel a hírfolyamunkra, és hosszabb ideig is marad fent.

Többek között ezért is fontos, hogy intenzív kapcsolat alakuljon ki a rajongókkal, ami azon is nagyban múlik, hogy mit és hogyan írunk ki illetve osztunk meg a Facebook oldalunkon.
Ha most varázsszavakat akarnék mondani, akkor ez úgy hangzana, hogy a hírfolyam optimalizáció fontos része a tartalmi stratégiának

Nézzük meg, milyen üzenetekkel tudsz jobban aktivizálni, mivel tudsz komolyabb kötődést kialakítani!
A következő tippek segíthetnek majd a következő alkalommal, amikor felteszed magadnak a kérdést, hogy „mit írjak ma a Facebook oldalamra”?

1. Ne használj automatizmust!

Mivel időigényes dolog állandóan üzeneteket írogatni, különösen akkor, ha több felületre írsz egyszerre (weboldalad hír felülete, blog, Twitter, Facebook, IWIW, stb.), nagy a csábítás, hogy időzített megoldásokat használj, vagy összekösd a Facebookot a weboldalad RSS-ével, vagy Facebookot a Twitterrel.
Ezek azonban nem szerencsések, hiszen a legtöbb helyen más stílusban kommunikálsz, sok estben más a rendelkezésedre álló terület, így mindenhol ki fog lógni a lóláb egy kicsit.
Arról nem is beszélve, hogy egy-egy időzített üzenet milyen kellemetlen helyzetet teremthet, ha pl. az időzítés és a megjelenés között valami olyan újdonság történik, ami miatt már nem érvényes az, amit írtál

2. Ne félj megmutatni, hogy ember vagy!

Köszönd meg a rajongóknak a válaszokat és a megosztásokat, reagálj a reakcióikra! Mindenki örül, ha foglalkoznak vele.
Ha pedig hibát követsz el, ismerd el! Senki nem várja el, hogy tökéletes légy.
A negatív hozzászólásoktól pedig ne félj. A legtöbb esetben a többi rajongó fog megvédeni

3. Ossz meg több képet és videót!

A videók és a képek a Facebook algoritmusában is fontosabbak, ráadásul jobban megragadják a felhasználók figyelmét

4. Bízz a rajongóidban!

Ha bízol a rajongóid véleményében, akkor a Facebookot Neked találták ki.
Bízd a rajongóidra a döntést néha, és meg fogják hálálni. Főleg, ha valóban ők döntenek, és nem csak úgy csinálsz, mintha.
Kérd a segítségüket például, hogy válasszák ki a szlogenedet, a csomagolást, a reklámfilmet

5. Használj célzást az üzeneteidnél

Ez olyan cégeknek fontos, akik több országban is jelen vannak.
Ők akár minden üzenetnél beállíthatják, hogy melyik országban található rajongókhoz szólnak

6. Kérd meg a rajongóidat, vond be őket!

Tudni szeretnéd, hogy mit gondolnak a rajongók egy témáról? Kérdezd meg őket!
Azt szeretnéd, osszanak meg valamilyen tartalmat? Kérd meg őket! Időnként vond be őket, így sokkal jobban kötődni fognak az oldaladhoz

7. Figyelj a bejegyzéseid sűrűségére, mennyiségére és időzítésére!

Erre nincs (erre sincs) tökéletes recept, hiszen cégenként, témánként változik.
Van ahol napi egy bejegyzés, megosztás is elég, van ahol 18-20 napi megosztás sem zavaró. Próbálj meg apránként építkezni, kezdd napi egy bejegyzéssel, néha sűrítsd be egy kicsit, és figyeld közben, hogyan reagálnak a rajongó.

8. Találd meg az egyedi stílusod!

Olyan stílusban kommunikálj a rajongókkal, ami egyedi, megkülönböztethető, de fontos az is, hogy ez az egyedi stílus olyan legyen, ami a cégedhez és a rajongók igényeikhez is illik.

9. Változatosan kommunikálj

Vigyázz rá, hogy ne legyél unalmas, bátran nyúlj a szokásaidtól eltérő megoldásokhoz.
Ha nem tudod, mit kéne most megosztani rakj fel egy szavazást, ossz meg egy ötletet, hogyan használhatók a termékeid, ossz meg egy linket egy kapcsolódó külső tartalomra.

10. Figyeld a bejegyzéseid hatékonyságát!

Figyelj arra, hogy az egy-egy bejegyzésedre érkező rekacióknak milyen aránya van!
Ellenőrizd a Facebookon, hogy melyik az a bejegyzés típus, az időszak, stílus, téma, ami a legtöbb reakciót váltja ki, és ezek alapján finomítsd a kommunikációs stílusodat!

Forrás: mashable.com

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük