Mary Meeker minden évben összedob egy laza prezit, amiben az aktuális trendeket gyűjti össze. Tele érdekes diagrammokkal, következtetésekkel. Semmi csicsa csak adatok, és izgalmas gondolatok.
Idén ez a prezi 213 oldalasra sikeredett.
Mindenkinek javaslom, hogy rágja át, mert nem árt tudni hogy állunk, és merre megy a világ.
A prezit lent megtaláljátok, én kigyűjtöttem belőle pár olyan gondolatot, ami az online üzlethez és a közösségi médiához köthető.
- USA internetes hirdetési költése 20%-kal nőtt 2015-ben (2014-ben 16%-kal), a növekedés motorja a mobil, ahol az arány 66%-volt.
- Google hirdetési bevétele 18%-kal nőtt 30milliárd dollár közelébe, Facebooké 59%-kal 8milliárd közelébe. (USA adatok)
- A hirdetésblokkolók száma drasztikusa: kb. 220millió asztali környezetben, kb. 420 millió mobillal együtt. A nagy részük Indiában, Kínában és Indonéziában van.
- Mobilon a vertikális videó hirdetések működnek. Legalább is a Snapchat adatai ezt mutatják.
- A fiatalok (Z generáció, 20 év és alatta) képekben kommunikálnak. A szöveges kommunikáció az idősebbeké (ezredfordulósok).
- Egyre inkább a valódi élő közvetítések irányába tolódik a kommunikáció. Ennek egyik remek példája a Facebook Live, ami tegnap a Nemzetközi Űrállomásról közvetített egyébként.
- Ide tartozik az olyan felhasználók által gyártott tartalom, mint pl. a Chebacca álarcos Candace Payne, akinek az élő közvetítését már 153 millióan látták.
- Videó egyre fontosabb általában. A motorja a Facebook és a Snapchat.
- A márkázott, vizuális videós kiegészítők új lehetőségeket rejtenek. Ilyen pl. a Snapchat Lens, vagy a Facebook által megvásárolt MSQRD.
- Az élő sport közvetítések egyre inkább közösségivé vállnak. Mármint online. Erre jó példa esportban a Twitch, de hasonló élményre számíthatunk hamarosan a „hagyományos” sportokban is.
Vagyis az élő közvetítés chat-tel, infókkal, és egyéb online elemekkel egészül ki.
- A képek megosztása továbbra is növekszik. A Facebook appjaiban (FB, Instagram, Messenger, Wahtsapp) mintegy 2 milliárd képet osztanak meg naponta. A Snapchat-en kb. 1.2 milliárdot naponta.
- A Pinterestet nagyon sokan használják arra, hogy termékeket keressenek és vásároljanak.
- Az üzenetküldők az egyszerű kommunikációs felületből egyre inkább az önkifejezés új platformjai lesznek.
Lásd Facebook Messenger gif-ek, vagy Snapchat Lenses. - Az üzenetküldőkben egyre több üzleti funkció jelenik meg. Erre jó példák az ázsiai platformok, ahol taxi szolgáltatástól üzleti szolgáltatásig minden van.
- Az üzenetküldőkben komplett vásárlási folyamatok zajlanak le Ázsiában. Erre számíthatunk itthon is hamarosan.
- Okostelefon felhasználóknak világszerte 33 alkalmazás van telepítve átlagosan, ebből 12-őt használnak napi szinten. Az okostelefonon eltöltött idejük (4 óra / nap) 80%-át három alkalmazásban töltik: Facebook, Whatsapp, Chrome.
- Okostelefon használat átalakul. A beépített főképernyők helyét, ahol brandek tudnak megjelenni appokkal, átveszi például a Messenger, ahol brandek tudnak kommunikálni botokkal.
- 2016 májusában a mobilos keresések 20%-át hangban adták ki az USÁban, Androidon. Vagyis nem gépelte, csak bemondta a telefonnak.
Ez csak egy rövid kivonat a rendkívül érdekes prezentációból, amiben van szó a gazdasági trendekről, Kínáról, az autózás jövőjéről. Érdemes elmélyedni benne. Ha most nincs időtök, mentsétek el a cikket a Facebook mentés gombjával, és nézzétek meg később mindenképpen!