Új megjelenés a Facebook oldalaknak

Jelentősen megújulnak a Facebook oldalak mobilon, ezt már április óta tudjuk, azóta pedig már szivárog is be a felületekbe az új megjelenés. Ma azonban többektől láttam képernyőfotókat olyan asztali gépes megjelenésről, ami sok újdonságot hordoz.

Az eddigi, logó fókuszú megjelenést ugyanis felváltotta egy olyan nézet, ahol egyértelműen a borítófotó uralkodik. Ráadásul az elrendezés levetkőzte a kétoszlopos timeline-ok utolsó maradékát is. Balra kerültek az alkalmazások, a posztok mellé jobbra pedig a kiegészítő információk.
Tulajdonképpen olyan lett, mint egy hagyományos weboldal design.
Korábban láttunk már pár Facebook oldal tesztet, de ott még pár apróság máshol volt. Például a logó kisebb méretben, de benne volt a borító fotóban.

A Facebook oldalak elrendezése jelentősen átalakult. Kérdés, hogy csak egy tesztről van-e szó.
A Facebook oldalak elrendezése jelentősen átalakult. Kérdés, hogy csak egy tesztről van-e szó, vagy hamarosan mindenkinél elterjed

Ugyanakkor ha jobban meggondoljuk, a mobil megjelenés is olyan, mint egy hagyományos weboldal megjelenés, ami mobilra van optimalizálva.

Az új asztali elrendezést még nem erősítette meg a Facebook, lehet, hogy tesztről van szó. Ugyanakkor a mobilhoz igazodó logika miatt nagyon valószínű, hogy hamarosan áttérnek erre.
Ez pedig minden cégnek fontos, hiszen a Facebook oldal egyre inkább a legfontosabb online felületté válik. Ezt egyébként Zuckerberg csapata is tudja, hiszen egyre több helyen fogalmaznak úgy, hogy a kisvállalkozások legjobb mobil weboldala az egy Facebook oldal.

A megjelenés az áprilsiban ígérthez megfelelően megváltozott már sok felületen.
A megjelenés az áprilsiban ígérthez megfelelően megváltozott már sok felületen.

Úgy tűnik ugyanakkor, hogy a Facebook oldalak és a privát profilok megjelenése újra komolyan eltér egymástól. A privát profiloknál a tendencia az, hogy a profil kép (ami sokaknak lehet már animáció, vagy videó is) a borító fotó közepére vándorol.
Ha pedig már a Facebook megjelenéseket elemezgetjük, érdemes észrevenni pár olyan apróságot is, mint például az események megjelenése mobilon, amelyiken első ránézésre már nem is látjuk, hogy a Facebookon belül vagyunk, hiszen hiányzik a Facebookos kék sáv. Mintha a Facebooknak nem lenne itt olyan fontos a saját designja.

Fényképek és alkalmazások almnenüpont (fül) megjelenése az új designban.
Fényképek és alkalmazások almnenüpont (fül) megjelenése az új designban.

Az oldalakra visszatérve, ha elterjed az új megjelenés, nem árt megvizsgálni, minden jó helyen van-e?
Például ha van olyan nyíl, mint nálunk, akkor az minden felületen jól néz-e ki. Vannak-e olyan alkalmazások, amiket már nem használsz, de eddig nem volt gond, mert nem jelent meg úgy sem olyan nyilvánvalóan, stb. Úgy látszik, kicsit erősebb megjelenést kapnak a rajongói posztok ismét, és az is feltünő, hogy a Felhívás gomb (call to action) jobban ki van emelve, mint a Like. Ezen azért mindenkinek érdemes elgondolkodnia.
Az azonban nem teljesen világos, hogy a borító méretek, arányok hogyan változnak, főleg a több eltérő felületen (ne felejtsük el, a page pluginben is megjelenik).

Nektek már megjelent az új oldal design?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük