Célközönség Facebookos aktivitás alapján

Fontos elem jelent meg az egyéni célközönségek létrehozásának felületén. A weboldal, az ügyféllista és az alkalmazás tevékenység mellett itt az új üdvöske: célközönség lista létrehozása Facebookos aktivitás alapján.

Facebookos aktivitás alapján tudunk listákat építeni a hirdetésekhez
Facebookos aktivitás alapján tudunk listákat építeni a hirdetésekhez

Ha rákattintunk, világossá válik a dolog, hogy ez jelen pillanatban videó remarketinget jelent.
Ami önmagában egy nagyon fontos lehetőség, hiszen ha paraméter alapján építhetünk listát a videóink segítségével:

  • videókat legalább 3 másodpercig megtekintők
  • videókat legalább 10 másodpercig megtekintők
  • a videó legalább 25%-át megtekintők
  • a videó legalább 50%-át megtekintők
  • a videó legalább 75%-át megtekintők
  • a videó legalább 95%-át megtekintők

Ha valamelyiket kiválasztjuk (vagy akár egyszerre többet), utána az oldalunkat kell megkeresni, azon belül pedig azt a videót, aminek a nézőit el szeretnénk újra érni (vagy éppen ki szeretnénk őket zárni).

Jelenleg a videóink megtekintőire tudunk szűrni.
Jelenleg a videóink megtekintőire tudunk szűrni. A magyar fordítás nem jó. Az angol szövegben nincs szó semmilyen kizárásról.

Ha több videót választunk, akkor azok a felhasználók kerülnek a listára, amelyik mindenkire igaz.
A beállítások alapján pedig létrejönnek az új listák, amiket a célközönségek menüpontban meg tudunk tekinteni.
Mivel a nevet mi adjuk, érdemes beírni a videó nevét a lista nevébe vagy pedig a lista leírásába, hogy később is tudjuk, milyen felhasználókról van szó.

Videók, amikből célközönség listát tudunk építeni.
Videók, amikből célközönség listát tudunk építeni.

Mire jó a videó remarketing?

A választott beállítástól függően több lehetőségünk van. Például:

  • újra meghirdetni a videót azoknak, akik nem nézték elég sokáig
  • új videót hirdetni azoknak, akik elég sokáig eljutottak
  • weboldal kattintás vagy konverzió hirdetést futtatni azoknak, akik elég sokáig eljutottak a videóban
  • stb.

Itt is szinte csak a lehetőségünk szab határt. Főleg akkor, ha más célzási lehetőségekkel is kombináljuk.

A hirdetéslétrehozás során ki tudjuk választani a videó aktivitás listákat is, és persze ki is tudjuk őket zárni.
A hirdetéslétrehozás során ki tudjuk választani a videó aktivitás listákat is, és persze ki is tudjuk őket zárni.

Mit lehetne még kihozni az aktivitás alapú célközönségekből?

Ez csak álmodozás, de gondoljatok bele, milyen lehetőségeket rejt, ha nem csak videó aktivitás alapon tudunk listát építeni!

Lehetne például:

  • bejegyzés aktivitás alapján célozni. Látta a bejegyzést, kattintott, bármilyen aktivitást csinált vele. Erről egyébként már olvastam pletykákat.
  • Lead hirdetés aktivitás alapján listát építeni. Azokból akik feliratkoztak, és azokból, akik kattintottak, de nem iratkoztak fel.
  • Canvas hirdetés aktivitás lista: például azokból, akik kattintottak, és megnézték a canvas hirdetésnek mondjuk az 50%-át, vagy eltöltöttek vele legalább 30 másodpercet. Vagy azok, akik töltöttek vele időt, de nem mentek tovább a weboldalra.

Van itt lehetőség, és az, hogy a létrehozó felületen van egy tallózás gomb, talán arra utal, hogy erősen bővíteni fogják ezt a funkciót. Addig is használjuk bátran a videó aktivitás listákat, mert ezekben is óriási potenciál van.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük